DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Veszélyben a Malajziai Nagydíj jövője

A sepangi pálya tizennyolc éve kirobbanthatatlan az F1-es versenynaptárból, a szervezők azonban mégis azt fontolgatják, hogy financiális tényezők miatt lemondanak a rendezés jogáról.

A 2016-os Malajziai Nagydíj a 18. F1-es futam volt Sepangban, az idei verseny pedig nem csak őszi időpontja miatt volt különleges, hanem azért is, mert teljes egészében újraaszfaltozták a pályát, és néhány kanyart is módosítottak. Az elmúlt években azonban folyamatos bevételcsökkenéssel kellett megküzdeniük a szervezőknek: a sepangi aszfaltcsík vezérigazgatója, Datuk Ahmad Razlan Ahmad Razali szerint az október eleji nagydíjra mindössze a jegyek 60%-a kelt el, míg a MotoGP hétvégéjét telt ház előtt rendezik majd a hónap végén.



Mindennek tetejébe a helyi sajtó által idézett Razlan úgy vélekedett, hogy az idei verseny nézettsége a valaha volt legalacsonyabb számokat hozta. Sepangnak egyébként 2018-ig szól a sportággal kötött szerződése, de a pálya részvényesei, és a malajziai pénzügyminisztérium illetékesei a héten fognak asztalhoz ülni, hogy megtárgyalják az F1-es futam jövőjét. Razlan szerint az F1 már nem izgalmas többé, ennek érdekében újra kell tárgyalni, hogy az országnak szüksége van-e a futamra. „Talán jót fog tenni a szünet Malajziának. A termék már nem izgalmas többé, hiszen egy csapat dominál” - idézte a malajziait a helyi The New Strait Times.

Malajzia ifjúsági és sportminisztere, Khairy Jamaluddin mindeközben úgy véli, hogy a Forma-1 helyett inkább a MotoGP-re kívánnak fókuszálni, hiszen az megengedhetőbb számukra - akárcsak a száguldó cirkusz, Valentino Rossiék is 1999 óta versenyeznek Sepangban. „Úgy vélem, nem kell többet F1-es futamot rendeznünk, legalábbis rövid ideig. A költségek túl magasak, a bevétel pedig kevés. Amikor először jött ide az F1, hatalmas dolog volt, hiszen mi voltunk az első pálya Ázsiában, Japánon kívül. Ma már rengeteg az új helyszín, így ez már nem jelent előnyt. Három ok miatt kellene a MotoGP-re koncentrálnunk: 1. Alacsonyabbak a költségek, 2. Teltház, 2. Versenyzőink vannak a Moto2-ben és a Moto3-ban” - tette hozzá a miniszter.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: