DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ezekre figyeljünk a hátralévő F1-es futamokon

Nem csak az egyéni világbajnoki címért folyik kőkemény harc, hátrébb is komoly kérdések dőlhetnek el a szezonból hátralévő négy versenyhétvégén - nézzük, hogy mire érdemes figyelni.

Az egyéni világbajnoki címért folyó küzdelem még teljesen nyílt Nico Rosberg és Lewis Hamilton között, de ezen felül is lesz min izgulni a hátralévő négy versenyhétvége folyamán - nézzük, hogy milyen csatáknak lesz jelentőségük a következő hetekben.

Először is: a Ferrari és a Red Bull megküzd a konstruktőri második helyért. Az egyértelmű, hogy fölényben van a Red Bull és jobban használta ki eddig a lehetőségeit, de annyival nem lassabbak Vettelék, hogy ledolgozhatatlan legyen a meglévő ötvenpontos különbség. Maurizio Arrivabene nyilvánvalóvá tette, hogy nem adják fel, Japánban pedig a nyers tempót tekintve jobbak is voltak a riválisuknál.

f1-monza-2016



Nem csak a második, de a negyedik helyért is komoly küzdelem folyik a Force India, illetve a Williams között. A legtöbb pályán a Force India a gyorsabb, de bizonyos helyszínek a Williams számára jöhetnek ki jobban - az utolsó három futamon 26-13-ra nyertek Perezék. Itt azonban egyetlen kiugró teljesítmény fordíthat a dolgok menetén, úgyhogy még bármi megtörténhet...

Az egyéni harmadik hely már szinte biztosan Daniel Ricciardóé lesz, a kérdés az, hogy Max Verstappen felzárkózik-e mögé negyediknek, vagy megőrzi pozícióját Raikkönen, esetleg Sebastian Vettel szerzi-e meg ezt a helyezést. A három pilóta között mindössze öt pont a különbség, gyakorlatilag a nulláról indulnak az utolsó futamon. Verstappennek is fontos lenne, hogy hol végez a szezon végén, de főleg a két Ferrari között lesz érdekes a küzdelem, hiszen tavaly ilyenről szó sem lehetett...

Kevesebbet beszélünk róla, de lehet jelentősége egy mezőny végén zajló csatának is: Pascal Wehrlein és Esteban Ocon feszül egymásnak a Manornál. Wehrlein nyilvánvalóan előnyben van, de az utóbbi két hétvégén Ocon teljesített jobban és ha a hátralévő versenyeken is ő lesz a gyorsabb, a német mercedeses karrierje erősen meginoghat.

Végezetül ejtsünk szót Danyiil Kvjatról is, hiszen az orosz tulajonképpen a 2017-es üléséért hajt. A komoly hullámvölgy után úgy fest, hogy összeszedte magát és az utóbbi futamokon már jól teljesít, most négy futama van még meggyőzni Helmut Markót arról, hogy adjon neki esélyt a következő szezonban is - na de akkor mi lesz Pierre Gasly-val?

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: