DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Átigazolás 2.0 - Hova tartanak a mérnökök?

Miközben a szezonok második felében egyre intenzívebbé válnak a pilótapiaci spekulációk, a háttérben, egy csendesebb szálon ugyanilyen komoly kereskedelem zajlik a csapatok mozgatórugói, a szakemberek között is.

A leggyorsabban a Toro Rossónak kell reagálnia a csapat egy kulcsszereplőjének távozására, hiszen a vezető versenymérnökük, Phil Charles azonnali hatállyal elhagyta őket és már az USA Nagydíj helyszínére sem utazott el. Az F1-es istállókkal talán legközelebbi kapcsolatot ápoló újságíró, James Allen szerint azonban nem a mérnök és a csapat közötti megromlott viszony idézte ezt elő, hanem Charles magánéleti problémái, hiszen családja állítólag nem érzi magát jól Olaszországban, ezért vissza is költöznek Nagy-Britanniába.

A Toro Rosso műszaki részlegének főtengelyét eddig Charles és James Key mozgatta, ráadásul a technikai igazgató maradásában sem lehetnek biztosak, Key-t ugyanis az utóbbi időben szóba hozták már a Red Bullhoz vagy a Williamshez való átigazolással.

andrea-stella



Fontos személycserék vannak kilátásban a McLarennél is. Mark Webber korábbi versenymérnöke, a néhány éve már a wokingiaknál főmérnöki tisztséget betöltő Ciaron Pilbeam könnyen lehet, hogy 2017-et már a Renault-nál kezdi meg, helyére pedig a Fernando Alonso autóján dolgozó magas rangú mérnököt, Andrea Stellát valószínűsítik.

Mostanában nem lehet az F1-es mérnöki körképről beszélni anélkül, hogy ne kerüljön szóba James Allison neve, aki egy családi tragédia miatt idén elhagyta a Ferrarit, és egyelőre a sportba való visszatérése is kérdéses. A hírek szerint már visszautasította a Renault, a Williams és a McLaren ajánlatát is, de újabban felmerült annak esélye, hogy a bajnokcsapat Mercedeshez kerülhet, ahol Paddy Lowe szerződéshosszabbításáról még mindig nem érkezett megerősítés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: