DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Többen is elégedetlenek az utolsó kanyarral

A sepangi pálya talán legjelentősebb módosítását először próbálhatták ki a pilóták F1-es autókkal a pénteki edzéseken - nem sokan vannak, akik dicsérték a változtatást.

Komoly módosításokkal készültek a szervezők a 18. F1-es Malajziai Nagydíjra: a sepangi pályát teljes egészében újraaszfaltozták, az utolsó, 15-ös kanyart pedig megdöntötték, elősegítve ezzel az előzéseket. Az első edzés győztese, Nico Rosberg izgalmasnak találta a változtatást, de úgy tűnik, ő van kisebbségben: több társa sincs elragadtatva a hajtű jelentette „kihívásoktól.”



„Teljes mértékben kifelé dől, még csak érinteni sem lehet a kanyarcsúcspontot. Az első kerék mindig a levegőben van, ez a lehető legrosszabb módja annak, hogy bevegyük a kanyart” - idézte a Motorsport.com a Manor elégedetlen pilótáját, Esteban Ocont, aki hozzátette: „Unalmas kihívás, egyáltalán nem élvezetes.” Carlos Sainz megerősítette szavait: „Ez nem normális, az előző sokkal jobb volt, a dőlés miatt az autó egy irányba húz. A kört általában a hátsó abroncsokra támaszkodva teszed meg, aztán megérkezel az utolsó kanyarhoz, ahol aztán az egészet elfelejtheted. Kicsit furcsán hat, ezért nem tetszik annyira.”

„Bosszantó lett az utolsó kanyar” - folytatta a panaszáradatot Jolyon Palmer, a Renault pilótája. „Nem végeztek rossz munkát, hiszen érdekesebbé tették a pályát, de ahogyan kifelé dől, frusztráló, hiszen nehezebb lett fékezni. Nagyon könnyű hibázni, és elfékezni magunkat. Technikai szempontból viszont érdekesebb lett: sosem érzed azt, hogy normálisan megcsináltad, hiszen az egész egy kicsit rendezetlen. Ami az előzést illeti, nem rossz. De ezt egy hosszú DRS-zóna követi, így semmiképpen nem akarsz pocsék kigyorsítást venni.”

Romain Grosjean kevésbé volt lelkes: „Nem tudom, talán nehezebb lett” - utalt a francia az előzésekre, míg Felipe Massa szerint csata közben könnyen csúszkálhatnak majd az autók. „Talán meg fogunk próbálkozni az előzéssel, hiszen a DRS segít majd. Az viszont igaz, hogy ha valaki fékezés alatt is harcol, és későn tapos a pedálra, számtalan elfékezést és megcsúszást láthatunk majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: