DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Formula Junior: Hazai pálya

Az új aszfalt rengeteg meglepetést okozott, majd az esős időmérő zavarta meg a mezőnyt, végül pedig csatákkal teli versenyt láthattunk. Ebben a cikkben a Magyar Nagydíjat írjuk le, ahol én is jelen voltam.

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 14 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő

Először izgultam végig a Magyar Nagydíjat élőben, szeretném megköszönni a Formula.hu-nak. Óriási élmény volt! Az időjárás hihetetlenül bezavart, hiszen elkezdett szakadni az eső, így a kezdést 20 perccel el kellett tolni. Az eső csillapodott és elindult a körözés, ami nem tartott sokáig, mert jött még egy csapadékfelhő, ami miatt meg kellett szakítani az első szakaszt, maradt 13 percük a csapatoknak. Az újraindulást követően 4 perccel Ericsson vágta falhoz az autót. Nem kellett újabb négy perc ahhoz, hogy Massa alatt is megússzon az autó, majd pedig a fal állítsa meg. Másfél perccel a vége előtt Haryanto is kiszállt a versengésből. A Q1-ből még kiesett Wehrlein, Magnussen és Palmer.

Az első szakasz elég szaggatottra sikerült, 4 piros zászló volt az eső és balesetek miatt, ami új rekordnak számít. A Q2 már kevésbé volt ennyire eseménydús, Nasr, Gutierrez, Raikkönen, Perez, Kvjat és Grosjean búcsúzott, Hamilton pedig éppen hogy a 10. helyen ment tovább. A Q3-ban a 14-es kanyar kigyorsításán maradt víz hozta az izgalmakat. Alonso a végén megpördült, ezzel sárga zászlós szakaszt hozott. Egyedül Rosberg javított a sárga zászló alatt, és megszerezte a pole-pozíciót, mögötte Hamilton, majd pedig Ricciardo végzett. Sokáig benne volt a pakliban, hogy büntetik Rosberget, de végül megtarthatta az első helyet.



Futam

A rajtot Hamilton szinte tökéletesen vette, az első kanyarban még Ricciardónak volt egy kis esélye, de végül nem sikerült az akciója. Az 5. körben Button autója adta meg magát egy kis időre, majd újra felépült és folytatta a körözést, csakhogy a csapattól kapott egy tiltott rádióüzenetet, és megbüntették egy boxutca-áthajtásosra. Az egyetlen komoly hibát Palmertől a 49. körben láthattuk, ahol megforgott. Az 57. körben Verstappen és Raikkönen értek össze a 2-es kanyar előtt. A futamot Lewis Hamilton nyerte, mögötte Rosberg végzett, majd a dobogó harmadik fokára Ricciardo kapaszkodhatott fel. Én erre a versenyre a 10-ből 8 pontot adok.

Csapatok értékelése

Mercedes: Hihetetlen hétvégét futottak, nagyon jól ment mind a két autó. Hamilton a versenyen mindig tudott egy-másfél másodperces előnyt tartani, amivel meg is nyerte a futamot.

Ferrari: Az időmérőn Raikkönen nagyon nem szerepelt jól, többet is tudott volna nyújtani, de a versenyre összekapta magát, és felhozta az autót egészen a 6. helyre, míg csapattársa 4. lett. Verstappen és Raikkönen összeérését versenybalesetnek gondolom, jól tette az FIA, hogy egyik pilótát sem büntette.

Red Bull: Ricciardo kezd jól menni, Verstappen most nem ment annyira, mint lehetett volna várni tőle, a csapat is rengeteget fejlődött, most már ott vannak a Mercedestől nem messze.

Williams: Nagyon visszaesett a teljesítményük, igaz, hogy Massa összetörte az autót és a 18. pozícióból indult, de a versenyen is csak a 18. lett. Bottas a kilencedik helyen ért célba.

Force India: Perez boxkiállását nagyon elrontották, kicsit olyan volt, mint Ricciardo kiállása Monacóban. Ennek ellenére a 11. helyen végzett, csapattársa a 10. lett.

Toro Rosso: Hozta a csapat a formáját, Sainznak ez a pálya sokkal jobban ment, mint orosz csapattársának.

McLaren: Igaza volt a csapatnak, rengeteget fejlődtek, már mind a két autó bejutott a Q3-ba. Alonso a versenyen még pontot is szerzett, mivel a 7. helyen ért célba. Érdekesség, hogy Alonso ezen a hétvégén csak a 7. lett, minden edzésen és az időmérőn is.

Haas: Ez a pálya nagyon nem ment nekik 13-14. helyen ért célba a két autó.

Renault: A csapat itt jobban ment, mint szokott, a 12. és a 15. helyezettek lettek.

Manor: Itt nagyon nem volt esélyük, Werhlein a 19., Haryanto a 21. lett.

Sauber: Ericsson balesete az időmérőn elég csúnya volt, szerencsére össze tudták rakni az autót, igaz, a boxból kellett rajtolnia.

Statisztika

Lewis Hamilton ötödször nyerte meg a Magyar Nagydíjat, ezzel ő a legsikeresebb ezen a pályán

A leggyorsabb teljes boxkiálllás a Mercedes csapathoz fűződik, 21.23

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: