DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Mercedes még takaréklángon is a legjobb

A brackley-i alakulat egy rajongókhoz címzett nyílt levélben ismerte el, hogy Nico Rosberg Orosz Nagydíjon született leggyorsabb köre takarék-üzemmódban született.

Nico Rosberg ismét ellenfelek nélkül aratott domináns győzelmet Szocsiban, de ez semmit sem von le sikere értékéből. Pláne azok után nem, hogy versenyben futott leggyorsabb körét egy körrel a leintés előtt, használt lágy abroncsokon teljesítette, míg a második leggyorsabb kört hat tizeddel Rosberg mögött, Felipe Massa futotta − szuperlágy abroncsokon. A második legjobb lágy gumis kör Kimi Raikkönen nevéhez fűződött, aki viszont már egy teljes másodperccel maradt el a német idejétől.

Sőt, a Mercedes olyannyira jól teljesített, hogy az a bizonyos 1:39.094-es köridő még csak nem is a W07-es csúcsra járatásával született, hiszen a csapat elismerte, a futam során felmerülő technikai problémák miatt a győzelem felé száguldó Nico Rosberg kénytelen volt visszavenni autója teljesítményéből. „Nem sokkal a bokszkiállása után rendellenességet tapasztaltunk Nico MGU-K-rendszere felől” − áll a rajongókhoz szóló levélben.



„Ekkor körökön keresztül próbáltuk meggyőzni őt, hogy komoly előnye van Lewisszal szemben, így visszavehet, ezt követen pedig az FIA-tól engedélyt kaptunk arra, hogy tájékoztassuk, olyan üzemmódba kapcsolhat, mellyel felülemelkedhet a problémán. Nico semmit sem sejtett a bokszfalon folyó aggódásból a kormány mögött ülve. Amikor az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, takarékos üzemmódban tette azt − bebizonyítva, milyen tempónk is volt a hétvége során. Ez a probléma csak még stresszesebbé tette a vasárnapunkat, és megkönnyebbültünk, amikor mindkét autónk elérte a kockás zászlót.”

A Mercedes elismerte, hogy fokoznia kell a megbízhatóságon, ugyanis Lewis Hamilton szombati ERS-problémáját követően a brit autójában 16 körig szünetelt a víznyomás. „A fentiek természetesen nem változtatnak azon, hogy ebben a szezonban nem tudtuk elérni az általunk kívánt megbízhatóságot. Teljesítmény szempontjából ott vagyunk az élen, hiszen a ponttáblázatra nézve csak két egységgel vagyunk lemaradva attól, amit a tavalyi év ugyanezen szakaszában sikerült elérnünk.”

„De nagyon sok munka van még hátra: nem csak az a célunk, hogy gyorsak legyünk, hanem hogy golyóállóak is. Nem csak megoldani akarjuk a problémákat, hanem meg is akarjuk őket érteni, úgy, hogy többé ne forduljanak elő. Fáradhatatlanul dolgozunk rajta, és a jövőben is ezt fogjuk tenni az előttünk álló út során. Azonban semmire sincs garancia, hiszen technikai sportról van szó, és ebben a tekintetben a teljesítmény és a tartósság között egyensúlyozunk. Ki kell tolni a határokat, ilyen esetben pedig elkerülhetetlen, hogy ne szembesülj hibákkal” − állt a levélben.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: