A háromszoros bajnok autójában ugyanúgy az ERS ment tönkre, ahogy az Sanghajban is történt. Két héttel ezelőtt az időmérő elején jött a hiba, így a britnek az utolsó helyről kellett rajtolnia, most viszont legalább annyival kegyesebb volt hozzá a sors, hogy csak a Q3-at kellett kihagynia, így a 10. rajthely lett az övé. Toto Wolff sem érti, miért csak Hamiltonnal tol ki az élet mostanság.
„Úgy látszik, hogy újra ki kell elemeznünk a probléma gyökerét, mert úgy tűnik, hogy nem az MGU-H-nak azzal a bizonyos elemével van gond, amire gyanakodtunk. De ilyen az autóversenyzés, ezek a dolgok megtörténhetnek, és szörnyen balszerencsés, hogy ismét Lewisszal történt meg. Nagyon úgy néz ki, hogy minden a balszerencse az ő oldalára jutott a garázsban, míg a szerencse Nico pártjára állt” - állapította meg a tényt a Mercedes sportigazgatója.
Wolff szerint azonban Hamilton eddig éretten viselte a folyamatos pechszériát, ami a szezon első futama óta üldözi, pedig azt is megértené, ha a brit nem nézné ilyen higgadtan, ahogy csapattársa ellép előle a pontversenyben.
„A szezon során eddig remekül teljesít, és minden ilyen övön aluli ütést remek hozzáállással fogad. Most azonban már tényleg kezd kemény lenni számára a helyzet, de semmi kétségem nincs afelől, hogy képes lesz visszavágni. Jelenleg azonban minden oka megvan arra, hogy dühös legyen” - mutatott rá.
Egyelőre pedig még az sem teljesen biztos, hogy Hamilton megtarthatja a 10. rajthelyet, mert ha esetleg váltócserére vagy komolyabb módosításokra lenne szükség a probléma orvoslásához, akkor a brit még hátrébb kerülne a rajtrácson. „Remélem, hogy nem, de először majd az FIA-val kell egyeztetnünk arról, hogy mit is szeretnénk csinálni az autóval, és persze bízunk abban, hogy büntetés nélkül megússzuk” - mondta erről Wolff.