Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. december 6. kedd
F1

„Bianchin nem segített volna az új fejvédő”

A Red Bull csapatfőnöke elmondása szerint nem rajongója a barcelonai teszten kipróbált halo-fejvédő elemnek, ezért csapata egy privát teszten hamarosan egy saját megoldással fog kísérletezni.

Nagy figyelem szegeződött a Ferrarira csütörtök reggel, amikor Kimi Raikkönen először pályára vitte a „háromágú” elemet, amelynek funkciója, hogy eltérítse a vezetés közben a pilóta feje felé száguldó leszakadt alkatrészeket, megakadályozva, hogy azok sérülést okozzanak.

Miközben az FIA nagy erőkkel kísérletez az eszköz 2017-es bevetésének reményében, a Red Bull a kezdetek óta nem szimpatizál ezzel a megoldással. Ők korábban már kidolgoztak egy saját koncepciót a versenyzők védelme érdekében, amely a halóval ellentétben nem akadályozza a látást. Az energiaitalosok ötlete alapvetően egy burok a pilóta feje körül, ami azonban felülről továbbra is nyitott - az átlátszó védőpajzs anyaga pedig a Motorsport értesülései szerint hasonló lenne ahhoz, mint amiből a szárazföldi sebességrekordot tartó Bloodhound szuperjármű fülkéje készült.

Dppi_00216011_136

A csapat olyannyira elkötelezett saját terve iránt, hogy Christian Horner bejelentette, a Red Bull áprilisban egy teszt keretében tervezi kipróbálni azt. Mivel aktuális autót nem futtathatnak, egy bemutatóautóként használt korábbi modellre szerelik majd fel az újítást.

„Nekem személy szerint nem tetszik. Megértem, hogy a versenyzők biztonsága mindenek felett áll a fontossági listán, de én mégis kicsit tradicionálisabban gondolkodok a nyitott pilótafülkéről, amely már 60 éve része a sportnak, és mindig is magában hordozta a veszélyt” - mondta el véleményét Horner Barcelonában a Motorsportnak.

„Természetesen mindent meg kell tennünk, hogy csökkentsük a kockázatot, ám a jelenleg tesztelt halo koncepció sem segített volna Felipe Massán, és sajnos nem mentette volna meg Jules Bianchit sem.”

„Mi is tettünk egy javaslatot, ami sokkal inkább egy védőburokra hasonlít, de kicsit elegánsabban kivitelezve. Persze ezzel is eltávolodnánk a nyitott pilótafülkéktől. Ám egy versenyzőnek el kell fogadnia a kockázatot, amikor beül az autóba. Amikor még az F3000-ben versenyeztem, én is tudtam, hogy mindig ott van a veszély. Ez is része a kihívásnak.”

A Ferrari által kipróbált prototípus egyik tartóeleme a pilóta szeme előtt kapcsolódik az autóhoz, így ha még csak minimálisan is, de csökkenti a látóteret. Horner szerint azonban az halo valós problémái Barcelonában még nem is figyelhetőek meg, hiszen itt nem kell emelkedőkkel megbirkózniuk a pilótáknak.

„Persze felelősségtudónak kell lennünk, kutatva a megoldások után, ezért is helyénvaló, hogy most teszteket végzünk, de én nem vagyok nagy rajongója a halónak. Gondokat okoz ugyanis a látási viszonyok terén, amikor az autó felfelé halad. Képzeljük csak el, amikor a versenyzők felfelé haladnak a dombon Monacóban, vagy az 1-es kanyar felé Austinban. Mit fognak akkor látni?” - tette fel a kérdést a Red Bull csapatvezetője.

Olvastad már?