Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. május 24. kedd
F1

Gyors és lassú is lesz egyben az azeri pálya

Érdekes adatok láttak napvilágot a még nem is létező bakui F1-es aszfaltcsíkon elérhető sebességekről, így az átlagról és csúcsról. Azt is kiszámolták, hogy 1:42-es lesz a legjobb kör.

Június 19-én rendezik az első Formula-1-es versenyt Azerbajdzsánban, az Európai Nagydíj nevét viselő futamot az ország fővárosában, Bakuban tartják, a Hermann Tilke által tervezett utcai pályán, amely Spa után a szezon második leghosszabb aszfaltcsíkja lesz a maga 6006 méterével. A pályát 20 kanyar alkotja, aminél csak Abu Dhabi (21) és Szingapúr (23) rendelkezik többel a naptárból.

A helyszín néhány ponton egészen szűk lesz, legkeskenyebb részen, az Aziz Aliyev utcán 7,6 méter választja el két szélét – az F1-es autók 1,8 méteresek. Máshol azonban egészen 13 méterre szélesedik.

Az F1Fanatic új adatokról is beszámol a pályával kapcsolatban, kiszámították például az elérhető végsebességet és a legjobb köridőt is. Utóbbit 1:42.37-re becsülik, ami 211 km/h-s átlagsebességet jelent – ezzel a nyolcadik leglassabb helyszín lesz Monaco (163,5), Szingapúr, Mexikó, a Hungaroring, Abu Dhabi, Austin és Barcelona mögött.

A pálya leghosszabb egyenesében azonban 340 km/h-ig lehet gyorsulni, ez a végsebesség pedig a hatodik legnagyobb lehet a naptárban, Mexikó (364), Monza, Interlagos, Spa és Montreal mögött. A hagyományos utcai pályák közül Szingapúrban 322, Monacóban 294 km/h végsebességet lehet elérni. Az adatok mind 2015-ből származnak.

Nemrég napvilágot látott egy hír azzal kapcsolatban is, meddig lehet Baku a versenynaptár része: első szerződésük kapásból kilenc évre szól.

Olvastad már?