DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Miért nincs nő az F1-ben? - A boltokban a legfrissebb AFM

Megjelent Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb száma, amely ezúttal kiemelten foglalkozik a Formula-1-be vágyó versenyzőnőkkel, akik az utóbbi években ismét kopogtatni kezdtek a királykategória kapuján.

Immár 39 éve annak, hogy női versenyző utoljára rajthoz állt Formula-1-es futamon. Jelenleg ketten, Susie Wolff és Carmen Jorda szoros együttműködésben állnak a mezőny egy-egy csapatával, néhány további hölgynek pedig szintén eltökélt szándéka, hogy bejusson ebbe a férfiak által uralt sportba. Az Autósport és Formula Magazin elemzése áttekinti eddigi eredményeiket és felteszi a kérdést: milyen esélye van egy női versenyzőnek arra, hogy a közeljövőben az F1-es mezőny teljes jogú tagjává váljon?

Futamgyőztes pilóta valószínűleg sohasem vált még olyannyira élcelődés tárgyává, mint az elmúlt évek során Pastor Maldonado. A venezuelai 2011-es F1-es debütálása óta valamiért mindig sűrűbben keveredik bajba a versenypályán, mint a riválisai, és ő maga is tudja, hogy a közvélemény a modern kor autótörőjeként bélyegezte meg. Tény és való, a Lotus pilótájának nevéhez több olyan statisztikai mutató fűződik, amire nem lehet büszke, de a magazin lapjain most ő maga fejti ki, hogy mit is gondol a rá szakadatlanul zúduló kritikaáradatról.

A Formula-1 a legjobb képességű autóversenyzők gyűjtőhelye, világbajnokká azonban minden évben csak egyvalaki válhat. Sokszor könnyűnek tűnik megállapítani, melyik versenyzőben rejlik az a bizonyos plusz, és kijelenteni: ő kiemelkedő eredményekre hivatott a jövőben. Egyesek közülük valóban a sport nagyjai lesznek, néha azonban elmúlik egy egész karrier anélkül, hogy a versenyző beváltaná, amire számítottak tőle. A 15 éves Autósport és Formula Magazin az elmúlt 15 évből gyűjtött össze olyan reménységeket, akik nem tudták kiaknázni, ami bennük rejlett.

Ki a közönség kedvenc pilótája, melyik istállónak szurkolnak a legtöbben, hol áll a Magyar Nagydíj a népszerűségi listán, szeretik-e a rajongók a DRS-t, az új motorokat vagy épp az új versenyhelyszíneket? A legnagyobb, autóversenyzéssel foglalkozó nemzetközi lapok tavasszal indítottak útjára egy világméretű közvélemény-kutatást, hogy megtalálják a választ egyebek mellett ezekre a kérdésekre, ami irányt adhat az F1 számára a jövőbeli szabályváltozások meghozatalakor. Az AFM összegzi a felmérés eredményeit.

Van egy visszavonult világbajnok versenyző, aki szerint Ayrton Sennát nem volt nagy szám megelőzni, aki saját bevallása szerint egyik szezonjában összesen kilencszer zuhanyzott, és akinek az egyik fiát Lászlónak hívják. Ja, és nem mellesleg ő az, aki megnyerte az első két Magyar Nagydíjat. Az AFM a 30. hungaroringi F1-es hétvégén beszélgetett a szókimondó Nelson Piquet-vel, aki ezúttal sem fogta vissza magát, amikor akármilyen témában a véleményét kellett kifejtenie.

További témák a lapból:

- Belga Nagydíj versenyriport

- Búcsú Justin Wilsontól

- Technika: A pénteki edzések rejtelmei

- Dávid Sándor különvélemény rovata

- A paddock legszínesebb figurája: Mr. Moko

- MotoGP: Indianapolis és Brno után

- WRC: Úton a triplázás felé

- Norvég minta - A ralikrossz-vb futamán jártunk

- Hungarian Baja: Al-Attiyah harmadszor nyert

- Bajnokavatás a Kassa Ralin

- Kitörés előtt az Aston Martin Vulcan

- Egy lány és egy autó: Nikoletta és a Mercedes-Benz

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: