A teljes 2014-es szezon során mindössze két dobogóra futotta a Ferraritól, idén viszont az első hat futamon letaszíthatatlan volt onnan a csapat, ráadásul Malajziában a csúcsra is felértek új szerzeményük, Sebastian Vettel segítségével. Való igaz, hogy a frontvonalban álló személyzet több tagját is lecserélték, hiszen új pilóta mellett új csapatfőnökre is szert tettek Maurizio Arrivabene személyében, ám a teljesítményben látható változást elsősorban nem ezek a helycserék idézték elő. A lap hasábjain a Ferrari technikai igazgatója, James Allison beszél a mélyebben gyökerező átalakulásokról, miközben ő maga a sikeres előd, Ross Brawn módszereit igyekszik követni.
Fernando Alonso boldognak tűnik, noha semmi oka sincs rá: a mezőny végén autózik, a gépe lassú és megbízhatatlan, és a nemrég faképnél hagyott csapata hirtelen elkezdett a győzelemért harcolni. A spanyol helyzete semmilyen szempontból nem nevezhető bíztatónak, a McLaren ugyanis a vártnál is nehezebben tud egyenesbe jönni a Hondával, így a két pilóta világbajnokokhoz méltatlan helyzetben küszködik. Alonso azonban fel volt készülve arra, hogy sokan megkérdőjelezik a döntését, és az AFM hasábjain közölt interjúban elárulja, miért van továbbra is meggyőződve arról, hogy helyes döntést hozott, amikor rövid távon beáldozta a dobogókat.
Formula-1 első embere számos alkalommal hökkentette már meg a közvéleményt egy-egy nyilatkozatával – Bernie Ecclestone 84 évesen is fáradhatatlanul dolgozik a sport jobbá tételén, ám olykor, szinte menetrendszerűen vitát is kavar a médiában sajátos véleményével, legyen szó az F1 irányításáról, a pénzről, a közösségi médiáról vagy saját magáról. Az Autósport és Formula Magazinban válogatás olvasható a brit üzletember legemlékezetesebb megnyilvánulásaiból.
Az utóbbi hetekben a Red Bull kavarta fel leginkább az állóvizet az F1 világában, ám nem pályán mutatott teljesítményével, hanem fenyegetőzéseivel. A nemrég még egyeduralkodó csapat tulajdonosa ugyanis megszellőztette, hogy a jelenlegi körülmények, azaz a Renault gyenge teljesítménye mellett csupán a pontokért küzdve nem nagy vágyat érez a sportban való maradásra. A lap összefoglalja a történet eddigi alakulását, és felteszi a kérdést: Mivel járhat az F1 számára, ha a Red Bull esetleg tényleg a kivonulás mellett dönt?
Nyakunkon egy igen szép évforduló, július utolsó hétvégéjén ugyanis immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat. Ennek alkalmából az AFM leült beszélgetni azzal az emberrel, aki nélkül aligha tekinthetne vissza ilyen hosszú és dicsőséges múltra a verseny. Szamos Miklós a hazai F1-es futamok 1983-as előkészületi stádiumától kezdve aktívan részt vett a Hungaroring életre keltésében, és a mai futamig kulcsfontosságú szerepet játszik a versenyek lebonyolításában. Eközben sokan vagy később kapcsolódtak be ennek a nemes feladatnak a megoldásába, vagy már a nyugdíjból figyelik a legfrissebb történéseket. Most ő maga meséli el, hogyan is indult az egész, és mi is a feladata jelenleg.
További témák a lapból:
- Kanadai és Osztrák Nagydíj versenyriport
- Technika: A versenystratégia rejtelmei
- Hülkenbergék a világ tetején Le Mans-ban
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- MotoGP: Rossi ütközött, majd nyert
- Megizzasztották Ogiert Szardínián
- Székesfehérvár Rali: Megtört Herczig uralma
- Programfüzet a Veszprém Rali elé
- Avalon Park: Még a miniszter is gokartba szállt
- Magyar-szerb együttállás - Lendületben a B3 Racing
- Ifj. Ficza: Korán jött a nagy durranás
- Rijekában vendégeskedett az RCM Kupa
- Modern újraértelmezés: BMW 3.0 CSL Hommage
- Egy lány és egy autó: Kitty és a Renault
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.