DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Manor óriási lehetőséget hagyott ki

Will Stevens, a legkisebb F1-es csapat pilótája úgy véli, az őt ért sorozatos hibák nélkül akár top10-es eredményre is lett volna esélye a Brit Nagydíj hajrájában.

A silverstone-i hétvége előtt új szponzorral gazdagodó Manor idei legjobb eredményét érte el a 12.-13. helyezésekkel, de az első hazai nagydíján induló pilótájuk, Will Stevens szerint akár a pontszerzés is realitás lehetett volna – feltéve, ha nem kellett volna fokozatosan problémákkal szembesülnie az utolsó körökben. Egy lassú kerékcsere, egy kicsúszás, a változó körülmények és a nem megfelelő stratégiai döntések együtt fosztották meg a brit pilótát egy komoly eredménytől.

„Amikor a bokszba jöttem, a csapat nem volt felkészülve megfelelően, és 15 másodpercig kellett várakoznom, amíg elkezdték lecserélni az abroncsaimat, így elveszítettem azt az előnyt, amit kiépítettem Roberttel szemben” – idézte Stevenst az Autosport. „A pálya még túl száraz volt az intermediate-gumikra, és nyolc körön belül teljesen tönkretettük őket, a csapat pedig úgy határozott, hogy Robertet hívja be előbb.”



„Amikor behívták őt, akkor csúsztam ki, mert ismét el kezdett esni az eső, a gumik pedig nagyon elhasználódtak. Szinte már slickeken voltam, és minden rovátka eltűnt a gumikról. Ennek tudatában nem is nyomtam neki annyira, mégis elveszítettem az autó hátulját, ami után csak utas voltam. Amikor végre lecserélték a kerekeket, már csak az volt a cél, hogy hazahozzam az autót. Most voltunk a legközelebb a pontszerzéshez, úgy vélem, ha van még pár kör, és a többiek közül összeakadnak páran, akkor ott lehettünk volna” – tette hozzá a brit.

A problémák ellenére Stevens elégedett volt első Brit Nagydíjával, ahol a csapat először vitt újításokat az autóra a 2015-es szezonban. „Azt kell mondanom, hogy a verseny 90%-a pozitív volt, az utolsó 10% pedig csalódást keltő, összességében viszont elégedett vagyok magammal és a csapattal is. Silverstone fekszik nekünk a legkevésbé a nagy sebességek és a hosszú egyenesek miatt, melyekkel eddig szenvedtünk.”

„Az autóban magabiztosabbak vagyunk, mint eddig, mert nagyobb a tapadás. Úgy érzem, az időmérőből sikerült mindent kihoznom, így úgy megyünk Magyarországra, hogy tudjuk, hol áll az autó teljesítmény szempontjából. A magyar nagyon vagány pálya, sok kanyarral, és remélhetőleg az újításaink aerodinamika terén is éreztetik majd a hatásukat, így ott ismét közelebb kerülhetünk a többiekhez” – fogalmazott Stevens. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: