DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Ezért lesz izgalmas a folytatás Monacóban

A Pirelli egy vadonatúj összetételű szuperlágy abroncsot hozott magával az F1-es Monacói Nagydíjra, amellyel csütörtökön mindössze egyetlen egy kört tettek meg, azt is Pastor Maldonado, esőben…

Bár a hétvége hátralevő részére már nem jósolnak esőt, ám a csütörtöki második szabadedzésen pályára zúdult csapadék így is alaposan kizökkentette a csapatokat az F1-es hétvégék megszokott, rutinszerű menetéből.

A szabadedzések ugyanis a beállítások keresése mellett nagyrészt a Pirelli által az épen adott helyszínre szállított két különböző gumikeverék kiértékelésével szoktak telni a csapatok számára, és nagyon ritkán fordul elő az, ami most: hogy az időmérő edzés napjának mindahány F1-es istálló úgy vágjon neki, hogy nulla, azaz nulla információja legyen arról a gumikeverékről, amellyel az időmérőn várhatóan a leggyorsabb köröket lehet majd futni. Ugrás az ismeretlenbe – ez vár a csapatokra szombaton és vasárnap Monacóban, ami a Pirelli szakemberei szerint is garantálni fogja az izgalmakat, kárpótolva a nézőket az eső által elmosott csütörtöki edzésnapért.



Annyit mindenesetre Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója előre jelzett a csapatoknak, hogy vasárnap könnyedén megvalósítható lesz egy egy bokszkiállásos taktika is bármelyiküknek. Ebben persze semmi meglepő nincs, hiszen a versenynaptár összes helyszíne közül hagyományosan ez a pálya veszi a legkevésbé igénybe az abroncsokat, ehhez ráadásként most az is hozzájön, hogy a nyomvonal 80%-át idénre újraaszfaltozták, ami még kisebb gumikopást eredményez.

„Nagyon kevés értékelhető része volt a csütörtöki napnak, ami azt eredményezi, hogy az új szuperlágy gumink csak szombat reggel fog igazán bemutatkozni a pályán. Ez az egyórás edzés kulcsfontosságú lesz a versenybeállításokkal és a stratégiával kapcsolatos döntések meghozatalában” – emelte ki a Pirelli sajtóközleményében a motorsport-igazgató.

„Bár az első nap adataiból nehéz lenne bármit is kiolvasni, az új aszfalt elméletileg még kisebb gumikopást eredményez, azon a pályán, ahol ez eleve a legkisebb problémát jelentette mindig is. Ez az egy bokszkiállásos taktikát teljesen kivitelezhetővé teszi, habár néhány csapat talán megpróbál majd valamilyen eltérő stratégiából előnyt húzni” – vetítette előre Hembery, aki végül a szurkolók megnyugtatásául közölte:

„Sajnálom azokat a rajongókat, akik csütörtökön sok esőt kaptak és kevés akciót a pályán, de úgy gondolom, hogy a folytatás kárpótolni fogja őket mindenért. Amilyen kevés adat áll ugyanis a csapatok rendelkezésére az első nap után, az szinte garantálja az időmérő edzés és a verseny kiszámíthatatlanságát” – mondta. 

Bár a péntek Monacóban az F1-es mezőny számára immár hagyományosan szünnapot jelent, a Pirelli számára ez a nap is tartogat egy különlegességet, hiszen Martin Brundle bemutatójelleggel pályára viszi nagyobb méretű, prototípus versenyabroncsukat egy GP2-es autó volánjánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: