DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Szeptemberben kelhet el az utolsó két F1-es ülés

Az F1-es világbajnoki sorozatban – a tervek szerint – 2016-ban debütáló Haas csapat ugyanis ezt a végső határidőt szabta ki magának jövő évi pilótapárosuk bejelentésére. A fő dilemmájuk: amerikai vagy tapasztalt?

A legjobb persze az lenne, ha olyan jelöltet találnának, akiben e két tulajdonság egyesül, amint arról Gunther Steiner csapatfőnök az Autosportnak beszámolt. „Amerikai pilótákat keresünk, de egy amerikai útlevél még nem elég ahhoz, hogy valaki automatikusan versenyzői ülést kapjon nálunk. Ha az illető jól is megy, az már mindjárt más történet, akkor nyilván jöhet. Máskülönben, ha valakit csak azért alkalmaznánk, mert amerikai, az sem neki nem tenne jót, sem a csapatnak, sem az országnak, mert abból mindenkinek az jönne le, hogy ’Ó, ezek nem tudnak kiállítani egy épkézláb pilótát’.”

„Ha találnánk egy tapasztalt amerikai pilótát, az már megint mindjárt más lenne, de jelenleg nem igazán van ilyen, nekünk pedig kicsit egy idegenvezetőre is szükségünk van, aki meg tudja mondani nekünk, hogy hol állunk, és merre tovább. Kell egy biztos pont a csapatban, mert egyébként minden más új lesz nekünk, és ha a versenyzőinknek is új lenne a terep, akkor adott esetben fogalmunk se lenne arról, hogy mit csináltunk rosszul” – utalt rá Steiner, hogy matematikus nyelven az eleve sok ismeretlenes egyenletbe szeretnének látni legalább egy számot is, ami reményt ad nekik arra, hogy kiszámítsák belőle x-et, y-t, z-t és társait.

Mikor nevezik meg 2016-os pilótafelállásukat? „A tervünk az, hogy augusztus/szeptember táján lezárjuk a tárgyalásokat, és röviddel utána bejelentjük versenyzőinket” – kezdte. „Egyre tisztábban látjuk a piacot, és egyre többen lépnek kapcsolatba velünk, mivel két irányból zajlanak a megkeresések. Nem kapkodjuk el a döntést, mert előbb látnunk kell, hogy ki elérhető a pilótapiacon, ki teljesít jól és ki akar váltani. És persze a pilóták is tudni akarják, hogy egyáltalán kik vagyunk. Most már egyre jobban kikristályosodhat számukra is, hogy jól csináljuk a dolgokat.”

Alexander Rossi az elmúlt években két F1-es csapatnak is tesztelt, ő lehet az egyik fő jelölt a Haasnál


Bár tapasztalt F1-es pilótának erős túlzással sem nevezhető, de a maga néhány pénteki szabadedzésen való caterhames és marussiás körözgetésével még mindig a jelenkor szóba jöhető legrutinosabb amerikai F1-esének számító Alexander Rossi egyike azoknak, akik nem titkoltan a Haas egyik versenyzői ülésére ácsingóznak. A jelenleg a GP2-ben szereplő pilóta erről nyíltan beszélt az Autosportnak. 

„Azt hiszem, ami többet mond minden szónál, az az, hogyha egyszerűen csak kimegyek a pályára, és olyan sokszor nyerek vagy a dobogón végzek, amilyen sokszor csak tudok. Én tudom, hogy készen állok az F1-re, de a csapatnak is bizonyítékra van szüksége, hogy lássák ezt, ezért örömömre szolgál, hogy idén ezért a célért dolgozhatok és küzdhetek” – mondta el Alexander Rossi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: