DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Raikkönenre szabták az idei Ferrarit

„Nem helyeznétek át kicsit jobban a súlyelosztást az elejére? Mert Kimi azt szereti” – mondta Maurizio Arrivabene decemberben a Ferrari mérnökeinek, akik az SF15-T-n dolgoztak.

Visszatérése a Ferrarihoz rémesen alakult, idén azonban eddig remekül teljesít Kimi Raikkönen: két negyedik hely után Bahreinben idei első dobogós pozícióját szerezte meg, a 2013-as Koreai Nagydíj óta állt ismét a pódiumon. Az egyéni világbajnokságban, amelyet tavaly 12. helyen zárt, most negyedik, lassan annyi ponttal, mint a teljes 2014-es szezonban. Az új autóban sokkal jobban érzi magát, mint elődjében, amellyel rendszeresen az első gumikkal küzdött.



„Emlékszem, december 10. vagy 12. volt” – idézte fel Maurizio Arrivabene csapatfőnök az espnf1.com-nak. „Simone Restával (főtervező) és Roryval (Byrne, a Ferrari tanácsadója) néztük az autó képét, én pedig azt mondtam: nem helyeznétek át kicsit jobban a súlyelosztást az elejére? Mert Kimi azt szereti, és Vettel is így van vele többé-kevésbé.”

A csapatvezetésbe akkor még csak épphogy belecsöppenő Arrivabene nem tudta, mekkora munkát kér embereitől. „Azt mondták, hat hónapra lesz szükségük. Megkérdeztem, megoldható-e három alatt? Éjjel-nappal dolgozniuk kell, felelték. Rendben, mondtam én, veletek fogok dolgozni. Rajta.”

Ilyen háttérrel nem olyan meglepő, miért nyilatkozik olyan dicsérően Raikkönen az autóról. „Természetesen a teljesítmény nagy része a motorból jött. Sokat fejlődött a lóerők számában és megbízhatóságban, de nem minden neki köszönhető. Az autó is nagyot javult, sokkal több a leszorítóerő, sokkal jobban kezelhető emiatt, és az egész csomag jól lett összerakva. A nagy kulcs az volt, hogy minden területen fejlődtünk, és még az emberek is sokkal szorosabban dolgoznak együtt” – magyarázta a finn pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: