DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Wolff: A Ferrari győzelme kijózanító pofonnal ért fel

A Mercedes sportigazgatója közvetlenül a verseny után dicsérte csapatát, de azóta előre tekintett, és kiadta a parancsot: minden eszközt be kell vetni ahhoz, hogy megakadályozzák a Ferrari hosszabb távú előretörését.

Annál is inkább, mert nem kellett semmilyen nagyobb hátráltató körülmény ahhoz, hogy valaki elkaphassa a csapat grabancát: a Ferrari tiszta versenyben múlta fel a címvédő gárda két pilótáját. Toto Wolff a verseny leintését követően úgy nyilatkozott, hogy a sportág érdekeit tartja szem előtt, ezért nagyszerű a maranellóiak győzelme, de később nem feledkezett meg arról sem, hogy motiválja csapatát az előrelépés érdekében.

„Nem számítottunk rá hogy ilyen jók lesznek, hiszen magabiztosan teljesítettünk Melbourne-ben. Azt mindig is tudtuk, hogy nem szabad lazsálnunk a vereség elkerülése érdekében. Ennek ellenére is meglepő, amikor ilyen nagy előny két hét alatt semmissé válik. Úgy látszik, erre volt szükség ahhoz, hogy felébredjünk” - idézte Wolffot a Motorsport.com.



„Ha optimista akarok lenni, azt mondanám, hogy Malajzia tavaly is nehéznek bizonyult számunkra a magas hőmérséklet és a gumikopás miatt, de mégis naiv lennék, ha így gondolnám. A következő napokban ki kell elemeznünk, hogy mit rontottunk el, és hogy hol tudunk fejlődni. Mindenképp előre kell lépnünk, gyorsabbá kell tennünk az autót és megfelelően kell dolgoznunk a második motorunkkal.”

Az osztrák vezető hozzátette, hogy stratégai platformon nem hibáztak - Lewis Hamilton kritikáival ellentétben. „Mindig könnyű sajnálkozni, és azt mondani, hogy jobban is csinálhattuk volna. De minden döntést együtt hozunk, és nem vétettünk olyan stratégiai hibát az elmúlt két év során, amiért bocsánatot kellene kérnem - ezért nem hegyezném ki a témát erre az egy versenyre.”

„Meg kell találnunk az okát, hogy miért szenvedtünk a hosszabb etapokon. Jelenleg ez a fő problémánk. Úgy vélem, a levegő és az aszfalt magas hőmérséklete komoly tényező volt, és talán a beállításokkal is agresszívabbnak bizonyultunk a kelleténél. Ennek volt köszönhető a három bokszkiállás, amelyek minden jel szerint szépen sikerültek. Az első csere után viszont forgalomba kerültünk, melyben tönkretettük a gumikat, és ezek után már lehetetlen volt visszakapaszkodnunk” - összegezte Wolff a csapat első olyan versenyét, ahol mindkét pilótájuk dobogón állt, mégsem sikerült egyiküknek sem nyernie.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: