DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Nem lepte meg a Toro Rossót saját teljesítménye

A csapat lényegében két különböző F1-es autót készített el, mialatt mások csak egyet, a második – a végleges, versenyzésre szánt STR10 – pedig pont úgy teljesített, ahogy várták tőle.

A Red Bull másodcsapata különösen megtett táv tekintetében bizonyult erősnek a téli teszteken, megspékelve egy-egy jó köridővel – a csapatok sorában harmadik helyet foglalják el kilométerek terén, Max Verstappen a versenyzők között szintén harmadik pozícióig jutott. A végleges 2015-ös modell az utolsó teszten mutatkozott be, egy megváltoztatott orral, jelentősen módosított aerodinamikával, hűtéssel és felfüggesztéssel.

„Az autónk, amellyel kezdtünk, egy kezdeti specifikációban volt, azzal a céllal, hogy egyszerűen csak kilométereket gyűjtsünk, segítsük a versenyzőknek a beilleszkedést” – mondta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója. „Ezután hoztuk el a harmadik tesztre, Barcelonába azt, amire végleges versenyautónkként tekintünk, és pontosan úgy teljesített, ahogyan vártuk, abból kiindulva, amit a szélcsatornában láttunk.”



Kérdés persze, hogy ez milyen eredményekre fordítható a szezon futamain. „Elég ez? Várnunk kell Melbourne-ig a válaszra, de eddig boldogak vagyunk, a versenyzők visszajelzései pedig pozitívak. A személyzet a gyárban és szélcsatornában nagyon keményen dolgozott, hogy két lényegében különböző autót készítsen el hónapok leforgása alatt.”

„A két új versenyzőt komoly programnak vetettük alá, a cél az volt, hogy annyi időt biztosítsunk nekik a pályán, amennyit csak lehetséges, és végigmenjünk minden procedúrán, amelyeket szükséges jól begyakorolni Melbourne-re. Mindketten kompetens munkát végeztek, viselkedésük és hozzáállásuk pedig biztató” – beszélt a két fiatalról, akik a tesztek során együttesen 1206 kört tettek meg. „Itt az idő versenyezni menni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: