DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Egyetlen motorral tesztelt a Mercedes, meg nem is

Ez az erőforrás 100 %-on üzemelve az F1-es szezon összes futamának versenytávját megtette – idén azonban az eddigieknél is fontosabb lesz a hajtáslánc megbízhatósága.

Az utolsó, barcelonai gyakorláson két leggyorsabb időt felállító, a három teszt során pedig 20 versenytávnak megfelelő kilométert begyűjtő Mercedes üzleti csapatvezetője, Toto Wolff a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában elsőre megdöbbentő tényt árult el: a címvédő istálló a teljes tesztszezont egyetlen erőforrás felhasználásával teljesítette. Azután hozzátette, hogy igazából nem pontosan erről volt szó.

„Egyetlen egy motort használtunk, ami igazából talán nem is egyetlen, mivel felfrissítettük az erőforrást, és különböző komponensekkel dolgoztunk” – árulta el Wolff az angol nyelvű csatornának. A megbízhatóság különösen fontos lesz a 20 futamból álló 2015-ös szezonban, mivel  autónként mindössze négy motort lehet majd felhasználni.



Wolff ráadásul azt állítja, az erőforrás maximális teljesítményen dolgozott. „100 %-on kell hajtani, mert tudnunk kell, mikor megy tönkre. Ez is a program része, teljes gőzzel hajtani a motort, hogy megértsük, hol lehetnek a problémák” – magyarázta az osztrák csapatfőnök, aki röviden összefoglalta a tesztszezon érdemeit. „Erősen teljesítettünk megtett távot illetően, sok problémát kiszűrtünk – minden a megbízhatóságról szólt. Jól haladtunk az autón való munkával, elértük, amit akartunk.”

A brit média örökzöld témájáról, Lewis Hamilton szerződéshosszabbításáról is ejtett pár szót. „Egy hosszú távú szerződés rendezése nem olyan dolog, ami egyik napról a másikra történik. Sokkal egyszerűbbnek tűnik, mint amilyen valójában. De jó úton haladunk. Mint már mondtam, nem beszélünk senki mással. Jó a csapatszellem, Lewis velünk akar maradni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: