DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Tesztszámtan: A Mercedes 20 versenytávja

12 tesztnap után íme az eddig látottak összegzése számokban. Melyik pilóta, csapat és motor tette meg a legtöbb kört, ki várhatja legfelkészültebben az F1-es szezonkezdetet?

A mezőny az előző évekhez hasonlóan most is 12 napot gyakorolhatott a pályán a szezonkezdet előtt, ami ideális esetben versenyzőnként hat napot jelentett, ám különféle okokból többen is eltértek ettől.

MErcedes



Két csapat nem is használta ki a teljes rendelkezésre álló időt, hiszen a Lotus egy napot késett Jerezből, a Force India pedig Jerezből teljesen, Barcelonából pedig egy napot hiányzott. Többen lehetőséget adtak a főként a szimulátorban dolgozó tesztpilótájuknak is, hogy a valóságban is megérezze az autót: így tett előre eltervezetten a Williams és a Lotus, míg a McLaren és a Mercedes kényszerből ültette be harmadik versenyzőjét aktív pilótájuk betegsége vagy rosszulléte miatt. Pascal Wehrlein ennek köszönhetően egyedüliként két csapat, a Force India és a Mercedes autóját is kiptóbálhatta.

Összesen 22 versenyző lépett pályára az előszezon során, s ha a Manor még minfdig bizonytalan projektjétől eltekintünk, akkor a Melbourne-ben rajthoz álló versenyzők közül Fernando Alonso teljesítette a legkisebb távot. A spanyol balesete miatt ugyanis négy napot kihagyott, ráadásul a McLaren-Honda egyébként sem volt a megbízhatóság mintapéldánya a tesztek alatt.

A tabella élén az Alonsónál több mint hatszor aktívabb Nico Rosberg végzett - ő összesen 757 kört tett meg a Mercedesszel, ami több mint 11 versenytávnak felel meg. Bár az első barcelonai gyakorlás után még Lewis Hamilton állt mögötte a második helyen, az utolsó héten végül a brit annyira kevés időt töltött a pályán, hogy a lista 8. helyére csúszott, mindkét Sauber, Ferrari és Toro Rosso mögé. 

A versenyzők által megtett táv az előszezoni tesztek során:

# Versenyző Csapat   JEREZ BARCELONA I. BARCELONA II. ÖSSZESEN Versenytáv
Kör Km Kör Km Kör Km Kör Km
1 Nico Rosberg Mercedes 308 1364 195 908 254 1182 757 3454 11,3
2 Felipe Nasr Sauber 197 872 152 708 300 1397 649 2976 9,8
3 Max Verstappen Toro Rorro 170 753 223 1038 224 1043 617 2834 9,3
4 Sebastian Vettel Ferrari 149 660 179 833 272 1266 600 2759 9,0
5 Marcus Ericsson Sauber 185 819 166 773 245 1140 596 2732 9,0
6 Carlos Sainz Toro Rorro 183 810 188 875 218 1015 589 2700 8,9
7 Kimi Raikkönen Ferrari 200 886 164 763 216 1005 580 2655 8,7
8 Lewis Hamilton Mercedes 208 921 201 936 124 577 533 2434 8,0
9 Felipe Massa Williams 144 638 143 666 205 954 492 2258 7,4
10 Daniel Ricciardo Red Bull 84 372 202 940 200 931 486 2243 7,4
11 Valtteri Bottas Williams 134 593 176 819 178 829 488 2241 7,3
12 Pastor Maldonado Lotus 137 607 173 805 176 819 486 2231 7,3
13 Danyiil Kvjat Red Bull 82 363 214 996 159 740 455 2099 6,9
14 Romain Grosjean Lotus 53 235 111 517 191 889 355 1640 5,4
15 Sergio Perez Force India     155 722 129 600 284 1322 4,3
16 Nico Hülkenberg Force India     36 168 235 1094 271 1262 4,1
17 Jenson Button McLaren 41 182 45 209 138 642 224 1033 3,4
18 Pascal Wehrlein Merc./F.I.     161 749     161 749 2,5
19 Fernando Alonso McLaren 38 168 79 368     117 536 1,8
20 Susie Wolff Williams     86 400     86 400 1,3
21 Jolyon Palmer Lotus     77 358     77 358 1,2
22 Kevin Magnussen McLaren         39 182 39 182 0,6

 

A csapatok között a Mercedes annak ellenére is a legaktívabb maradt, hogy az utolsó héten négy riválisuk is náluk több időt töltött a pályán. 6111 kilométerük kereken húsz versenytávnak felel meg, azaz úgy is nézhetjük, hogy a címvédők egy teljes szezonnak megfelelő utat bejártak már - Toto Wolff elmondása szerint ráadásul mindezt egyetlen egy motor felhasználásával tették.

Figyelemreméltó a mezőny második feléhez tartozó két istálló, a Sauber és a Toro Rosso munkája, akiknek autói példás megbízhatóságról tanuskodtak, így biztosítva a kellő tanulási időt újonc és fiatal versenyzőik számára.

A Force India volt az egyetlen istálló, amely a tavalyi autóját is bevetette, és bár az idei modell tesztelésére már kevés idejük, mindössze két és fél napjuk maradt, kis híján így is annyit futottak vele, mint az összes teszten jelenlévő, ám rengeteg megbízhatósági gonddal küzdő McLaren.

A csapatok által megtett táv az előszezoni tesztek során:

# Autó JEREZ BARCELONA I. BARCELONA II. ÖSSZESEN Versenytáv
Kör Km Kör Km Kör Km Kör Km
1 Mercedes W06 Hybrid 516 2285 444 2067 378 1760 1338 6111 20,0
2 Sauber C34 382 1691 318 1480 545 2537 1245 5709 18,7
3 Toro Rosso STR10 353 1563 411 1913 442 2058 1206 5534 18,1
4 Ferrari SF-15T 349 1545 343 1597 488 2272 1180 5414 17,7
5 Williams FW37 278 1231 405 1885 383 1783 1066 4899 16,1
6 Red Bull RB11 166 735 416 1936 359 1671 941 4343 14,2
7 Lotus E23 Hybrid 190 841 361 1680 367 1708 918 4230 13,9
8 Force India összes     304 1415 364 1694 668 3110 10,2
9 McLaren MP4-30 79 350 124 577 177 824 380 1751 5,7
  Force India VJM08         364 1694 364 1694 5,6
  Force India VJM07     304 1415     304 1415 4,6

 

Az erőforrások eredményeinek összevetése előtt fontos megjegyeznünk, hogy a Mercedes négy partnercsapattal, míg a Ferrari és a Renault csak kettő-kettővel, a Honda pedig eggyel dolgozott. A Mercedes persze így jóval több adatot gyűjthetett riválisainál, ami a fejlesztések és a problémamegoldás során csakis előnyt jelenthet. A Honda felkészülése azonban rosszabbul alakult a reméltnél, 1751 megtett kilométerükkel Európát sem tudták volna keresztülszelni.

A motorok által megtett táv az előszezoni tesztek során:

# Motor JEREZ BARCELONA I. BARCELONA II. ÖSSZESEN Versenytáv
Kör Km Kör Km Kör Km Kör Km
1 Mercedes 984 4357 1514 7048 1492 6945 3990 18350 60,2
2 Ferrari 731 3237 661 3077 1033 4809 2425 11122 36,5
3 Renault 519 2298 827 3850 801 3729 2147 9876 32,4
4 Honda 79 350 124 577 177 824 380 1751 5,7

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: