DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Vettel az élen zárta első napját a Ferrarival

Elsősorban erről marad emlékezetes a 2015-ös F1-es szezon első kollektív tesztnapja, amelyet vasárnap Jerezben teljesített az egyelőre csonka mezőny. Vettel imponáló tempója ellenére valójában a Mercedes volt az a csapat, amelyik sokkolta a többieket…

Mégpedig azzal, hogy Nico Rosberg gyakorlatilag az egész napot a pályán töltötte, és szinte megállás nélkül, problémamentesen rótta a köröket és futotta a hosszú etapokat a W06 Hybrid volánjánál. A német pilóta végül 157 körig jutott az első napon a Mercedes új versenygépével, amit nyugodtan nevezhetünk a többiekre nézve demoralizáló tettnek, tekintve, hogy a második legtöbbet futó Marcus Ericsson (Sauber) és Valtteri Bottas (Williams) ma 73 körig jutottak, azaz még ők ketten együtt sem tettek meg annyi kilométert új autójukkal, mint Rosberg egymaga. Ez pedig, úgy gondolom, sokkal többről árulkodik az év első kollektív tesztnapján, mint a köridők.

Utóbbi tekintetében mindenesetre Sebastian Vettel vitte a pálmát a mai napon, akinek tehát nem is sikerülhetett volna jobban bemutatkozása a Ferrarinál. Azaz mégis, hiszen délelőtt az autó telemetriai rendszerével adódtak kisebb gondok, és emiatt a német nem tudott annyi időt eltölteni a pályán, amennyit szeretett volna. Amikor viszont ott volt, akkor szélvészgyors volt, sőt, a végén még neki is jutott ereje egy kis erődemonstrációra: leggyorsabb körét úgy érte el, hogy közben a pályán megelőzte az őt második leggyorsabbként szorongató Marcus Ericssont.



Ezzel el is mondtuk, ki okozta a mai nap talán legnagyobb pozitív meglepetését Vettelt leszámítva. Valljuk be, vajmi kevesen gondoltunk volna arra, hogy Ericsson és a Sauber a 2. helyen fogja zárni az első kollektív tesztnapot, ráadásul mindezt úgy, hogy a megtett körök tekintetében is a 2. helyen végez. Mindez azt mutatja, hogy ebben a kezdeti stádiumban a C34 nemcsak a leggyorsabb, de a legmegbízhatóbb autók egyike is a mezőnyben. Az első tesztnap után persze ne vonjunk le messzire menő következtetéseket, de mindenesetre figyelemre méltó, hogy az első két helyen két Ferrari-motoros autó végzett.

Felemás napot zárt Daniel Ricciardo és a Red Bull, akinek RB11-ese még a délelőtt végén csúnya füstfelhőt okádott, ami egy hosszabb kényszerpihenőt eredményezett az ausztrálnak. Délután viszont az első szektorban ő volt a leggyorsabb, és összességében is a 4. helyen zárta a napot, két tizeddel az előtte végző Rosberg mögött.

Bottas az időeredmények tekintetében ugyan csak az 5. helyre hozta ma be a Williams versenygépét, ám 73 megtett köre összességében bizakodásra adhat okot a grove-iaknak. A hazai közönségnek viszont kevés örömre volt oka a mai napon: nem kérdés, hogy a legtöbben (és a képek tanúsága szerint jó sokan!) a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint Carlos Sainz miatt látogattak ki a helyszínre, de egyiküket sem láthatták túl sokat a pályán.

Alonso csupán 6 kört tudott megtenni az új McLaren-Hondával, de amikor pályán volt, akkor is nagyon furcsa hang szűrődött ki az MP4-30-as motorteréből. Tudták, hogy nehéz lesz a kezdet, hát nem is kellett csalódniuk. Fényévekre van ez a 6 kör Rosberg 157 körétől, de hát persze az Ausztrál Nagydíjig is eltelik még néhány nap, és emlékezhetünk rá, hogy tavaly például a Mercedesek sem voltak a megbízhatóság szobrai az előszezoni teszteken, utána mégis taroltak a versenyeken. Tehát emlékeztessük rá folyamatosan magunkat: ez még csak teszt! És sokat elárul az is, hogy Alonso a történtek ellenére fülig érő szájjal vigyorgott a nap végén, és Twitter oldalára azt írta ki, büszke csapatára. Ő nyilván tudja is, hogy miért, és oka van rá.

A másik spanyol pilóta, Carlos Sainz alatt délután megállt a Toro Rosso, így a piros zászló lengetésére már pont a bika nem tudott reagálni. Majd talán holnap, Max Verstappennel a volánjánál! Fontos hír még, hogy időközben a Lotus versenygépe is megérkezett a helyszínre, így hétfőn alighanem már az ő autójukat is láthatjuk majd a pályán körözni. 

Hétfőn a csapatok előzetesen leadott programterve szerint a következő versenyzők fognak dolgozni: Lewis Hamilton (Mercedes), Danyiil Kvjat (Red Bull), Valtteri Bottas (Williams), Sebastian Vettel (Ferrari), Jenson Button (McLaren), Max Verstappen (Toro Rosso), Romain Grosjean (Lotus), Felipe Nasr (Sauber). 

Az első tesztnap végeredménye:      
1  Sebastian Vettel Ferrari 60  1:22.620  
2  Marcus Ericsson Sauber 73  1:22.777  +0.157
3  Nico Rosberg Mercedes 157  1:23.106 +0.486
4  Daniel Ricciardo Red Bull 35  1:23.338 +0.718
5  Valtteri Bottas Williams 73  1:23.906 +1.286
6  Carlos Sainz Jr Toro Rosso 46  1:25.327 +2.707
7  Fernando Alonso McLaren 6  1:40.738  +18.118

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: