DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Az új Ferrari jobban illik Raikkönen stílusához?

A finn versenyzőt tavaly elsősorban az autó vezethetősége hátráltatta, a csapat technikai főnöke szerint az idei konstrukció sokkal inkább megfelel a 2007-es F1-es világbajnok stílusának.

Kimi Raikkönen tavaly 55 pontjával mindössze 12. lett a bajnokságban, egyetlen dobogós helyezés nélkül, eredménye főleg csapattársa, Fernando Alonso teljesítményének tükrében volt elkeserítő. A finn versenyző pontosan meg tudta határozni, a gondot az autó elejének viselkedése okozza, javítani azonban a szezon végéig nem sikerült rajta. James Allison, a Scuderia technikai igazgatója szerint az új SF15-T-vel, amely ma mutatkozott be, a 35 esztendős versenyzőnek már nem lesznek ilyen problémái.

„Biztosat csak akkor fogunk tudni, ha már a pályán futunk, de remélem, hogy az SF15-T sokkal kényelmesebb lesz számára, két szempontból is, az első rész erősebb lesz a kanyarok közepén, valamint több támogatást kap a hátuljától fékezés közben” –idézi a szakember szavait az Autosport.



Elmondása szerint Raikkönent a Pirelli erősebb hátsó gumijai is segíthetik. „A hátsó rész kapja majd a legjelentősebb szerepet. Nagyobb támogatást ad az autónak kombinált terhelés alatt, ennek eredményeként pedig a versenyző magabiztosabb lesz a kanyar közben.”

„Soha senki sem mondta, hogy a Formula-1-nek könnyűnek kellene lennie” – tért ki arra Allison, mekkora feladat lesz a csapat számára elérni a két futamgyőzelmet, melyeket Maurizio Arrivabene csapatfőnök célként jelölt meg. „Nagyon nehéz kihívás lesz versenyeket nyerni 2015-ben, de jó lépéseket tettünk meg a teljes autót illetően, remélhetőleg pedig ez a munka figyelemre méltó fordulatot jelent majd a szerencsénkben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: