DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Radikális változások a Renault erőforrásaiban

A francia F1-es motorbeszállító a tél folyamán minden követ megmozgatott annak érdekében, hogy ledolgozza tetemes hátrányát a Mercedes erőforrásaival szemben, és egy olyan csomagot tudjon fő partnercsapata a Red Bull rendelkezésére bocsájtani, amivel visszajuttatja őket a csúcsra.

A Renault a jerezi teszthez közeledve elérkezettnek látta az időt beszámolni azokról a radikális változtatásokról, amelyeket a téli holtszezonban F1-es erőforrásukon eszközöltek. Részletekbe persze nem bocsátkoztak, de a változások mértékéről sokat sejtet a nyilatkozatuk.

„Tudtuk, mit kell tennünk a télen, és most látjuk azt, hogy ebből mit sikerült megvalósítani. Hisszük, hogy egy nagyon nagy előrelépést tettünk teljesítmény és megbízhatóság tekintetében egyaránt. Nem tudjuk, a többiek milyen erősek lesznek: talán nem tüntetjük el egyből az összes tavaly látott különbséget, de bizton állíthatjuk, hogy mi mindent elkövettünk annak érdekében, hogy csökkentsük a hátrányt” – idézi az autosport.com a Renault ügyvezető-igazgatóját, Cyril Abiteboult.

A szabályok értelmében a gyártók az idei évre a tavaly használt erőforrásaikat 48 százalékban alakíthatják át, és noha a Renault jelentős változtatásokkal vág neki a szezonnak, a 32 rendelkezésre álló fejlesztési zsetonja egy részét átmenti a szezon későbbi szakaszába – erősítették meg a franciák.



„Alapvető változtatásokat eszközültünk, hogy javítsunk a teljesítményen és a megbízhatóságon. Minden rendszert és alrendszert frissítettünk, olyan elemekkel, amelyek a teljesítmény optimalizálását mozdítják elő” – vette át a szót Rob White technikai főnök, majd hozzátette:

„A fő módosítás a belsőégésű motort, a turbófeltöltőt és az akkumulátort érinti. A belsőégésű motor új égésteret, új kipufogó-rendszer koncepciót és változatos szívótorkokat kap, persze a 2015-ös szabályok keretein belül. A kompresszor hatékonyabb lesz, és az energia-visszanyerő rendszereink komolyabb igénybevétellel lesznek képesek megbirkózni.”

„Már a 2014-es egység elhelyezése is jó volt a súlyelosztás tekintetében, de kicsit rendbe tettük a csomagolását, hogy könnyebben beilleszthető legyen a karosszériába. Ezen felül, számos rendszert és funkciót ésszerűsítettünk és egyszerűsítettünk, hogy tovább könnyítsünk a feladaton. Röviden összefoglalva: a 2014-es elemek nagyon kevés része lesz látható a 2015-ös erőforrásunkban” – zárta a technikai főnök.

A pálya melletti műveletekért felelő Remi Traffin ezt annyival egészítette ki: „Nem fogunk részleteket elárulni minden egyes alkatrészről, amit kicseréltünk, de egy a tavalyitól nagyon eltérő motorral fogunk megérkezni Melbourne-be.” 

A Renault végül arról is beszámolt, nemcsak az általuk gyártott F1-es erőforrások estek át jelentős változáson a tél folyamán, de magát a gyár struktúráját is átformálták bizonyos mértékben, a hatékonyabb működés érdekében. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: