DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Briatore: Ezért hagyta ott Alonso a Ferrarit

Kevés ember áll közelebb Fernando Alonsóhoz, mint Flavio Briatore, aki csapatfőnökként működött közre a spanyol mindkét világbajnoki címében a Renault-nál. Az olasz a mai napig menedzserként segíti hajdani felfedezettjét, így pontosan tisztában van az okokkal, amik miatt Alonso a csapatváltás mellett döntött.

„Két fő kifogása volt a Ferrarival szemben. Az egyik, hogy megkérdőjelezte az újonnan kinevezett műszaki szakemberek kvalitását, a másik, hogy nem értette, miért mondtak igent az új F1-re Maranellóban. Hogy miért pont a McLarenhez ment? A Honda hatalmas összeget invesztál ebbe a projektbe, ez győzte őt meg” – foglalta röviden össze az okokat Briatore, amelyek miatt 2015-ben Fernando Alonsót immár nem a Ferrari, hanem a McLaren színeiben látjuk majd versenyezni.

Az olasz ugyanakkor azt is elárulta, hogy az abszolút tökéletes kapcsolat a spanyol pilóta és a Scuderia között már az első közös évük végén megrendült valamelyest, azon a bizonyos estén, Abu Dhabiban, amikor Briatore véleménye szerint egy erőn felül megnyert vb-címet vettek Alonsótól egy elfuserált taktikával. „Elég lett volna hagyni Fernandót, hogy megnyerje a pályán” – utalt rá az olasz, hogy abban az évben annyira a csúcson volt Alonso, hogy a Ferrari részéről már tényleg az is elég lett volna a végén a vb-címhez, ha nem csinálnak semmit, és legalább nem rontják el, amit pilótájuk addig sziszifuszi munkával, a Red Bull erőfölényével dacolva felépített.

2010 persze már messze van, és azóta rengeteg közös élményt köszönhetett egymásnak Alonso és a Ferrari, akik együtt ezerszer megújultak, minden évben ugyanazzal a hittel nekivágva a vb-címért folyó hadjáratnak – minden évben sikertelenül. Ez öt év után önmagában is elvehetné az ember hitét, pláne, ha közben olyan irányt vesz a csapat vezetése, amivel ő már nem tud azonosulni.



„A Ferrarinak mindig a legjobbra, a „numero 1”-re kell törekednie, nem a numero 25-re!” – utalt rá a menedzser, hogy ő és Fernando maximálisan egyetértettek abban, hogy az utóbbi időben nem megfelelő személyek kaptak magas beosztást a Ferrarinál. A Briatorét idéző La Gazzetta dello Sport emellett azt is tudni véli, Alonso az utóbbi hónapokban állítólag mindig egy kérdést tett fel a Ferrarival folytatott megbeszélései során, amire egyszer sem kapott kielégítő választ. Ez pedig állítólag ez volt: „Ez mind szép és jó. De ki fogja tervezni az autót?” Ha valaki tényleg ennyire nem hisz már csapata műszaki vezetőinek hozzáértésében, onnan valóban jobb távozni. A McLarennél ezzel szemben ott van Peter Prodromou, aki a Red Bullnál Adrian Newey mögött a második helyet foglalta el lényegében a műszaki csapatban, és akinek a személye garanciát jelentett Alonso számára ahhoz, hogy Wokingba visszatérve talán véget érhet végre éveken át tartó szélmalomharca, amit egy a többiekénél gyengébb technikával folytat a vb-címért.

A távozás másik fő oka Briatore szerint az volt, hogy Alonso kifejezetten neheztelt a Ferrarira azért, amiért az nem élt vétójogával a hibridrendszerek bevezetésekor, ami szerinte alapvető szarvashiba volt a részükről. „2013-ban egyértelműen szenvedett a csapat aerodinamikai téren, erre fel jöttek még az új motorok is, amikkel ismét fejest ugrottak az ismeretlenbe” – fogalmaz Briatore, aki ezután azt is megerősítette, hogy bár elméleti síkon felmerült, hogy Alonso a Mercedeshez igazolna, ám konkrét tárgyalásokat erről soha senkivel nem folytattak. A Honda viszont hatalmas összegeket invesztál a McLarennel folytatott közös projektjébe, szakembereik pedig rengeteg tudással rendelkeznek a hibrid rendszerekről, és ez elég volt Fernandónak ahhoz, hogy hinni kezdjen a projekt sikerében. 

Ron Dennis személye és a 2007-es baljós emlékek persze még ezek fényében is eltántoríthatták volna a McLarentől, de mint Flavio fogalmaz: „Az idő mindenre gyógyír.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: