DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Régi probléma: a Ferrari szervezetlensége

A Ferrari 1974. november 25-re nyíltnapot hirdetett meg két gyárában, Fioranóban és Maranellóban. Ott volt mindenki, aki a szakmában valamit is adott magára, szakújságírónak vagy autósport szakértőnek számított.

A svájciak, a BBC, az olasz RAI, az osztrákok, és a spanyolok is Alex Soler-Roig ex-pilóta által képviselve.

Enzo Ferrari keresztes lovagokra emlékeztető komolysággal és udvariassággal köszöntötte a megjelenteket, és ismertette a programot. Az első pont szerint Niki Lauda a maranellói próbapályán három versenykört fut úgy, hogy autójára tv-kamerát szerelnek. A második pont szerint Clay Regazzoni köröz majd a pályán, miközben egy kísérőkocsiból lehet filmezni, végül egy érdekes szerelési bemutató lesz a depóban.



 

Niki Lauda műsora lement, viszont:

1. Regazzoni sebességváltója beragadt, és kocsija kiperdült a kanyarban

2. a kísérő kocsi sofőrje annyira figyelmetlen volt, hogy tolatás közben összetörte az egyik vendég Porschéjét

3. a szerelési demonstráció közben egy húszliteres olajtartály tartalma a Commandatore fehér nadrágjára ömlött 

Niki Lauda nézte egy darabig a kővé meredt társulatot, majd a fotósok össztüzében meghajolt és körbemutatott: Íme, uraim, így dolgozunk mi. Ezért nem mi nyertük a világbajnokságot, és ezért nyerte meg a McLaren és Emerson Fittipaldi.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: