DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Költségkrízis: Áttételes hatás és V6

Az F1 csapatai ma tárgyalnak a költségek kérdéséről. Eric Boullier arra figyelmeztetett, ha egy területen próbálnak javítani, az egy másik ponton üthet vissza. Kaltenborn szerint helyes döntés volt a motorváltás.

Két istálló, a Marussia és a Caterham csődbe ment idén, mások, mint a Force India, Sauber és Lotus a túlélésért küzdenek, ezért muszáj minél előbb megoldást találni a költségek kérdésére. Az említett istállók szerint a jelenlegi krízis egyik fő oka az idén bevezetett V6-os motorok magas ára. A csapatok ma tárgyalnak a megoldásról – a korábbi találkozókon nem sikerült megegyezésre jutni, Bernie Ecclestone nem kíván a küszködő istállóknak nagyobb részt biztosítani a sportág bevételéből, és a nagyok sem akarnak lemondani saját jussok egy részéről.

„Ha az elmúlt évtizedre tekintünk vissza, a legtöbb csapatot autógyárak támogatták, akiket nem érdekelte, mennyit költenek” – kezdte történelmi áttekintővel Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az Autosportnak adott nyilatkozatában. „2010-től a csapatok kezdték elveszíteni ezt a támogatást, ahhoz pedig, hogy versenyképesek maradjanak, szükségük volt egy minimumösszeget fordítani a technikai aspektusokra. Néhányan továbbra is szenvednek, hogy ezt megtalálják.”



„Ez egy probléma: be akarjuk tiltani a fejlesztést egy bizonyos területen? Akkor viszont az F1-es iparnak fogunk ártani. Nem csak a csapatokról van szó, hanem egy két-háromezer embert foglalkoztató beszállítói láncról. Vagy lehet találni egy másik módot a bevétel növelésére, az viszont azt jelenti, hogy megváltoztatjuk az elosztási rendszer, és mondjuk 25 versenyt teljesítünk. Nem tudom, mi a válasz” – vallotta be derekasan eszmefuttatása végén Boullier.

Szóba került az is, hogy a jelenleg érvényes motorformulát szüntetik meg – Bernie Ecclestone korábban elárulta, a mai ülésen javaslatot fog előterjeszteni erre vonatkozóan. A Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn szerint ez nem megoldás. „Az én véleményem szerint abszolút helyes döntés volt, mivel azért vagyunk itt, hogy csúcstechnológiát képviseljünk, és most egy különösen hatékony rendszer van az autónkban. Talán a kivitelezésében nem végeztünk jó munkát. Hamarabb kellett volna megegyezni, vagy még egy évet várni, vagy olyan szabályt meghozni, ami nem engedi a határtalan költekezést. Azt gondolom, hogy a megvalósítás nem volt jó, az ötlet és döntés azonban igen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: