Persze ez csak egy mellékszál volt a mai nap cselekményében, hiszen a Ferrarinál több új alkatrészt is most próbáltak ki először az F14 T-n, és a maranellóiak mindkét világbajnoka szorgosan rótta a köröket az austini pályán, a minél jobb beállításokat kutatva.
A mai nap egyértelműen Alonsónak sikerült jobban, a spanyol az első szabadedzést a 6., a másodikat a 3. helyen zárta, ami azt jelenti, hogy a Mercedes pilótáit leszámítva mindenki másnál gyorsabb volt.
„Ma jó tesztmunkát végeztünk. Ebben a pálya állapota is segített minket, ami határozottan eltért a korábbi években megszokottól. Lehetséges, hogy a versenyek, amiket néhány hete rendeztek itt, segítettek letisztítani a pályát, így ma semmi gondunk nem volt a tapadással” – kezdte nap végi értékelését Alonso a Ferrari hivatalos sajtóközleményében, majd hozzátette: „A második szabadedzésen a helyzet egy kicsit rosszabbá vált az erős szél miatt, de erre fel voltunk készülve ezen a hétvégén, és nem igazán befolyásolta a munkánkat. Úgy tűnik, a lágy gumi kevesebbet bír, mint azt vártuk, de jól tudjuk, mennyit változhat a gumik teljesítménye, ahogy a pálya tisztul. Ez a mostani verseny bizonyára más lesz, mint az előző években, mert a valószínűsített két kiállás megnyitja az utat különböző stratégiai lehetőségek előtt.”
Végül a már említett kuriózumról is szót ejtett: „Ma kipróbáltuk a Virtuális Biztonsági Autós rendszert, és azt hiszem, első próbálkozásra egészen jól sikerült, habár még nyilván sok vele a teendő. Mindannyian egyetértünk versenyzők abban, hogy ez egy jó ötlet, csak hozzá kell szoknunk.”
A 2007-es világbajnok Kimi Raikkönennek az FP1-ben voltak kisebb gondjai a Ferrarival, de az FP2-re ő is megtalálta a tempót, és végül a 6. helyen zárta a nyitónapot, amit a finn a következőképpen értékelt: „A nap néhány nehézséggel indult az első szabadedzésen, ahol különféle aerodinamikai elemek elemzésére koncentráltunk. Nem voltam kibékülve a beállításokkal, amiket használtunk, és nem volt könnyű kontrollálni az autót. Délután változtattunk ezt-azt, és az autó kezelhetősége határozottan jobb lett. A közepes keveréken sikerült futnom egy jó kört, ami még jobb is lehetett volna, ha nem kerülök forgalomba. Sok még a teendőnk a holnap időmérőig, de a fejlődés, amit egyik etapról a másikra elértünk, azt jelzi, hogy a jó irányba haladunk. A lényeg, hogy a folytatásban is a legjobbunkat nyújtsuk.”