DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ricciardo kedvenc Tilke-pályája következik

A Red Bull ausztrálja már várja az USA Nagydíjat, amely egyik kedvenc versenyhelyszíne – vonalvezetését a legjobbnak tartja az F1 újabb pályái közül, amelyek köztudottan egytől egyig Hermann Tilke művei.



A Red Bull szenvedett az Orosz Nagydíjon, a vadonatúj Szocsi pályán, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel csupán hetedik és nyolcadik helyeket értek el. A következő állomás szinte a világ túloldala, az Egyesült Államok, egy másik közelmúltban épült aszfaltcsík, az austini Circuit of the Americas – olyan helyszín, amelyet a bajnokság harmadik helyén álló Ricciardo különösen kedvel.

„Talán ez a versenynaptárnak azon pontja, amelyet a legjobban várok” – mondta Ricciardo, aki ennek ellenére még nem tudott pontot szerezni az Austinban eddig rendezett két versenyen. „Véleményem szerint az új fajta pályák közül ez a legjobb. A kanyarok érdekes természetűek. Ez a pálya alaposan lefoglal, nincs sok idő pihenésre. Az első szektor igen különleges, vakon megyünk fel a nagy dombon, ilyen nincs máshol az F1-ben. Szintén alkalmas helyszín az izgalmas manőverekre, egy jó beszúráshoz. Jó munkát végeztek a pályával.”

Csapattársa, Sebastian Vettel jóval fényesebb eredményeket, egy második és első helyet, valamint két pole-pozíciót tudhat magáénak az eddigi texasi versenyekről. Idén azonban rendszeresen alulmarad Ricciardóval szemben, két hellyel áll mögötte a bajnokságban. A vonalvezetést ő is csak dicsérni tudta.

„A pályát szeretem, 20 kanyarja van és az óramutató járásával ellentétes. A célegyenes az első kanyarhoz vezető emelkedővel a pálya védjegye. Számunkra ez azt jelenti, hogy felfelé menet kell fékezni, ami nem könnyű, az pedig gondokhoz vezet, ha blokkoljuk a kerekeket. A többi kanyarkombináció a versenynaptár többi pályájára emlékeztet” – árulta el a négyszeres bajnok.

„Például a gyors kombináció az első szektorban olyan, mint Silverstone és Suzuka. Ezt a híres Maggotts-Becketts kanyarokról mintázták, a versenyzők pedig nagyon szeretik az ilyen gyors részeket. A 12-15-ös kanyarokat a hockenheimi stadionrészből vették, a hosszú görbület pedig az isztambuli 8-as kanyarra emlékeztet” – ecsetelte Vettel. Hermann Tilke egyébként Interlagos és a régi Österreichring bizonyos szakaszaiból is inspirációt merített.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: