Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. május 28. vasárnap

# 7 - Kimi Raikkönen

A Jégember 2001-ben, maroknyi formaautós verseny után debütált az F1-ben, a Saubert első futamán pontszerző helyre vezetve. A McLaren hamar lecsapott rá, de az ott eltöltött négy évére a műszaki hibák és az elvesztett bajnoki csaták nyomták rá bélyegüket. 2007-ben a Ferrarihoz szerződött, ahol nagyszerűen hajrázva elcsípte a bajnoki címet. Az öntörvényű finn két év ralizás után visszavágyott az F1-be, győzelmekhez juttatta a Lotust, majd a mezőny rangidőseként ismét a Ferrarinál kötött ki.

Adatok

Teljes név: Kimi-Matias Räikkönen

Születés: 1979. október 17, Espoo (Finnország)

Nemzetiség: finn

Magasság: 175 cm

Súly: 62 kg

Csapat: Ferrari

Csapattárs: Sebastian Vettel

Rajtszám: 7

Családi állapot: nős, második felesége Minttu Virtanen, egy fia van, Robin

Weboldal: http://www.kimiraikkonen.com

Facebook: -

Twitter: -

F1-es karrier

Bemutatkozás: 2001, Ausztrál Nagydíj

Csapatai: Sauber, McLaren, Ferrari, Lotus

Futamgyőzelem: 20 (első: 2003, Maláj Nagydíj)

Pole-pozíció: 16 (első: 2003, Európa Nagydíj)

Világbajnoki cím: 1 (2007, Ferrari)

Év

Csapat

Futam

Győzelem

Dobogó

Pole

L. kör

Pontszerzés

Pont

Hely

2001

Sauber

17

0

0

0

0

4

9

10.

2002

McLaren

17

0

4

0

1

6

24

6.

2003

McLaren

16

1

10

2

3

13

91

2.

2004

McLaren

18

1

4

1

2

9

45

7.

2005

McLaren

19

7

12

5

10

14

112

2.

2006

McLaren

18

0

6

3

3

12

65

5.

2007

Ferrari

17

6

12

3

6

15

110

1.

2008

Ferrari

18

2

9

2

10

12

75

3.

2009

Ferrari

17

1

5

0

0

9

48

6.

2012

Lotus

20

1

7

0

2

19

207

3.

2013

Lotus

17

1

8

0

2

14

183

5.

2014

Ferrari

19

0

0

0

1

13

55

12.

2015 Ferrari

19

0

3

0

2

14

150

4.
2016 Ferrari

21

0

4

0

1

17

186

6.
ÖSSZESEN  

253

20

84

16

43

171

1360

 

Mérleg a csapattársak ellen

 

Év

Nagydíj

Győzelem

Dobogó

Pole

Pontszerzés

Pont

Heidfeld

2001

17

0-0

0-1

0-0

4-7

9-12

Coulthard

2002-04

51

2-2

18-9

3-0

28-29

160-116

Wurz

2005

1

0-0

0-1

1-0

0-1

0-6

Montoya

2005, 2006

27

7-3

16-7

4-2

20-15

145-86

de la Rosa

2005, 2006

9

0-0

3-1

3-0

6-6

32-23

Massa

2007-09

45

8-9

22-21

5-12

30-32

195-213

Badoer

2009

2

1-0

2-0

0-0

2-0

16-0

Fisichella

2009

5

0-0

1-0

0-0

3-0

14-0

d'Ambrosio

2012

1

0-0

0-0

0-0

1-0

10-0

Grosjean

2012-13

36

2-0

15-8

0-0

32-23

380-210

Alonso

2014

19

0-0

0-2

0-0

13-17

55-161

Vettel

2015-16

40

0-3

7-20

0-1

31-34

336-490

ÖSSZESEN

 

 

20-17

84-70

16-15

171-164

1360-1317

A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.

Rekordok és ranglisták

A legtöbb sorozatban elért pontszerzés a 2012-es Bahreini és a 2013-as Magyar Nagydíjak közt (27).

A legtöbb sorozatos célba érés olyan futamokon, melyeken rajthoz állt (38, ám ez első nyolcat egy kétéves kihagyás követte - egyébként a második a listán Nick Heidfeld mögött).

A legtöbb leggyorsabb kör egy szezonban (10, 2005 és 2008, Schumacherrel holtversenyben).

A második legtöbb leggyorsabb kör a sportág történetében (43).

A második legtöbb leggyorsabb kör egymás után (6, 2008).

A második legtöbb pontszerzés (19) és célba érés (20) egy szezonban (2012).

A negyedik legrosszabb rajthelyről elért győzelem (17., 2005, Suzuka).

A harmadik legtöbb pontszerzés a sportág történetében (171).

A hatodik legtöbb dobogó a sportág történetében (84).

A legtöbb győzelem egy szezonban úgy, hogy nem nyerte meg a bajnokságot (7, 2005, Prosttal és Schumacherrel holtversenyben).

Azon három versenyző egyike, aki a szezonzáró előtt harmadik helyen állva nyerte meg a bajnoki címet.

Idézetek

"Azért döntöttem úgy, hogy autóversenyző leszek, mert így nem kell reggelente korán kelnem..."

"Inkább nem lennék második vagy harmadik helyezett, úgy legalább nem kell felmennem a díjátadóra."

"Nem érdekel, az emberek mit gondolnak rólam. Én nem Michael Schumacher vagyok."

"Nem megyek nyelviskolába, hogy megtanuljak olaszul. Nem ezért jöttem a Ferrarihoz."

"Az életem sokkal egyszerűbb lenne, ha az 1970-es években lennék F1-es pilóta. Határozottan rossz korszakba születtem."

"Hagyjatok békén, tudom, hogy mit csinálok!" /A csapatrádión a 2012-es Abu Dhabi Nagydíj első helye felé tartva/

"Kimi egy másik világban él, egy másik bolygón. Teljesen elkülöníti magát, s csakis azért érezhet nyomást, mert saját magára helyezi azt. Semmilyen külső inger nem befolyásolja, ez egészen hihetetlen" /Volt csapatfőnöke, Stefano Domenicali/

"Nem fér hozzá kétség, hogy nagyon hideg fickó, aki a saját világában él. Úgy gondolom, a jó tulajdonsága az, hogy senkiről sem beszél. Nem mond jót sem, de rosszat sem senkire. A saját világában tiszteletben tart másokat." /Felipe Massa/

A Formula-1 előtt

Év

Sorozat

Csapat

Futam

Győzelem

Pole

Dobogó

Hely

1999

Formula Ford Európa

 ?

2

 ?

 ?

 ?

5.

1999

Formula Ford Festival

Continental

1

0

0

 ?

-

1999

Brit Formula Renault tél

Manor

4

4

4

 ?

1.

1999

Brit Formula Renault

Haywood

4

0

0

 ?

?

2000

Formula Renault EC

Manor

2

2

2

 ?

7.

2000

Brit Formula Renault

Manor

10

7

6

 ?

1.

Érdekességek

Amikor mindössze 23 együléses versennyel a háta mögött (melyek több mint felét megnyerte) megérkezett a Formula-1-be, először csak ideiglenes szuperlicenszet kapott, de azonnal bizonyította tehetségét, és nem is lehetett kérdéses, hogy meghosszabbítják engedélyét.

Raikkönen szívesen próbálta ki magát más szakágakban is - a Ferraritól való 2009-es távozását követően a WRC-ben szerepelt, de két futam erejéig a NASCAR-ba is belekóstolt.

Ő szerezte a Ferrari 200. győzelmét (2007, Kína), 200. pole-pozícióját (2008, Franciaország), valamint 600. (2007, Kína) és 700. dobogóját (2016, Oroszország).

Kimi Raikkönen lett Fangio és Scheckter után a harmadik versenyző, aki bajnoki címet szerzett első ferraris szezonjában, s egyúttal hazája harmadik világbajnoka is Rosberg és Hakkinen után.

Állandó rajtszámának megválasztását Raikkönen pontosan úgy indokolta, mint ahogy azt tőle megszokhattuk: Ez volt a tavalyi számom, és nem láttam okát, hogy változtassak rajta.

Olvastad már?