DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek

10. Sauber

Az évek óta folyamatos anyagi nehézségekkel küzdő svájci istálló mára a Formula-1 negyedik legrégebbi résztvevőjévé vált a három tradicionális nagycsapat, a Ferrari, a McLaren és a Williams mögött. A hinwiliek négy éven át a BMW gyári csapataként szerepeltek a sportágban, de a Sauber név ekkor sem tűnt el az F1-ből, s az istálló a bajorok kiszállását is túlélte...

Hivatalos név: Sauber F1 Team

F1-es bemutatkozás: 1993

Visszatérés az F1-be: 2010

Nemzetiség: svájci

Székhely: Hinwil, Svájc

Alapító: Peter Sauber

Csapatfőnök: Monisha Kaltenborn

Technikai igazgató: Mark Smith

Pilóták: Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein

Tesztpilóta: ?

Motorszállító: Ferrari

Autó: C36

2016-os bajnoki helyezés: 10.

Fontosabb szponzorok: Silanna, IFS, CNBC, Edox

Jogelődök: BMW Sauber

Weboldal: https://www.sauberf1team.com

Facebook: https://www.facebook.com/sauberf1team

Twitter: https://twitter.com/SauberF1Team

Instagram: https://www.instagram.com/sauberf1team/

Eredmények

Bemutatkozás: 1993, Dél-afrikai Nagydíj

Legjobb helyezés: 2. (először 2012, Malajziai Nagydíj, Sergio Perez)

Dobogós helyezések: 10 (először 1995, Olasz Nagydíj, Heinz-Harald Frentzen)

Legjobb rajthely: 2. (először 1998, Osztrák Nagydíj, Jean Alesi)

Leggyorsabb körök: 3 (először 2012, Kínai Nagydíj, Kamui Kobayashi)

Legjobb konstruktőri helyezés: 4. (2001)

Legjobb egyéni helyezés: 8. (2001, Nick Heidfeld)

Statisztikák

Év Motor Futam Győzelem Dobogó Pole L. kör Pontszerzés Pont Hely
1993 Ilmor 16 0 0 0 0 6 12 7.
1994 Mercedes 16 0 0 0 0 7 12 8.
1995 Ford 17 0 1 0 0 10 18 7.
1996 Ford 16 0 1 0 0 4 11 7.
1997 Petronas 17 0 1 0 0 7 16 7.
1998 Petronas 16 0 1 0 0 5 10 6.
1999 Petronas 16 0 0 0 0 5 5 8.
2000 Petronas 17 0 0 0 0 4 6 8.
2001 Petronas 17 0 1 0 0 11 21 4.
2002 Petronas 17 0 0 0 0 7 11 5.
2003 Petronas 16 0 1 0 0 6 19 6.
2004 Petronas 18 0 0 0 0 14 34 6.
2005 Petronas 18 0 0 0 0 7 20 8.
 
2010 Ferrari 19 0 0 0 0 11 44 8.
2011 Ferrari 19 0 0 0 0 14 44 7.
2012 Ferrari 20 0 4 0 2 16 126 6.
2013 Ferrari 19 0 0 0 1 11 57 7.
2014 Ferrari 19 0 0 0 0 0 0 10.
2015 Ferrari 19 0 0 0 0 11 36 8.
2016 Ferrari 21 0 0 0 0 1 2 10.
Összesen: 353 0 10 0 3 157 504  

Versenyzők

Pilóta

Év

Futam

Dobogó

Pontszerzés

Pont

JJ Lehto

1993-1994

18

0

2

5

Karl Wendlinger

1993-1995

25

0

6

11

Heinz-Harald Frentzen

1994-1996, 2002-2003

64

2

18

42

Andrea de Cesaris

1994

9

0

1

1

Jean-Christophe Boullion

1995

11

0

2

3

Johnny Herbert

1996-1998

49

2

8

20

Nicola Larini

1997

5

0

1

1

Gianni Morbidelli

1997

7

0

0

0

Norberto Fontana

1997

4

0

0

0

Jean Alesi

1998-1999

32

1

6

11

Pedro Paulo Diniz

1999-2000

32

0

3

3

Mika Salo

2000

16

0

4

6

Kimi Raikkönen

2001

17

0

4

9

Nick Heidfeld

2001-2003, 2010

55

1

16

31

Felipe Massa

2002, 2004-2005

52

0

12

27

Giancarlo Fisichella

2004

18

0

9

22

Jacques Villeneuve

2005

18

0

3

9

Pedro de la Rosa

2010, 2011

14

0

1

6

Kamui Kobayashi

2010-2012

58

1

26

122

Sergio Perez

2011-2012

37

3

12

80

Esteban Gutierrez

2013-2014

38

0

1

6

Nico Hülkenberg

2013

18

0

10

51

Adrian Sutil

2014

19

0

0

0

Felipe Nasr

2015-2016

40

0

7

29

Marcus Ericsson

2015-2016

40

0

5

9

Rekordok és ranglisták

A 8. legtöbb nagydíjrészvétel az F1 történetében (351), a 2. legtöbb a futamgyőzelemmel nem rendelkező istállók közül.

Jogelődök

Év

Csapat

Futam

Győzelem

Dobogó

Pole

L. kör

Pont

2006-2009

BMW Sauber

70

1

17

1

2

308

1993-2005, 2010-2015

Sauber

351

0

10

0

3

504

24 szezon alatt:

421

1

27

1

5

812

A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.

Érdekességek

A privát Sauber történetében van egy négyéves szünet 2006 és 2009 között, de a csapat egyáltalán nem tűnt el abban az időben. A BMW többségi tulajdonosként érkezett hozzájuk, így ebben az időszakban gyári támogatást élveztek és legnagyobb sikereiket is ekkor érték el egy győzelem és 16 további dobogó képében. Amikor a BMW kivonult, Peter Sauber visszavásárolta az istállót.

A BMW 2009 legvégén jelentette be távozását, miután már leadta nevezését a következő szezonra, így 2010-ben az a furcsa helyzet állt elő, hogy a csapatot továbbra is BMW Sauberként jegyezték, miközben az autókat már a Ferrari motorja hajtotta - statisztikáinkban a 2010-es szezont épp ezért már a Sauber, s nem a BMW Sauber eredményeihez számítottuk