Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 15. szombat
Egyéb

Hazai pálya: Kettős Lexus-győzelem Fujiban

Kettős győzelmet aratott a LEXUS LC500 a „hazai” FUJI pályán rendezett, 500 mérföldes futamon a SUPER GT ötödik fordulójában, a japán prémiumgyártó hamar legendává váló szupersportautója a dobogó legfelső és második fokát is elhozta.

A GT500 géposztályban a 36. rajtszámú TOM’s LC500 versenyautó Kazuki NAKAJIMA és Yuhi SEKIGUCHI pilótákkal megszerezte első győzelmét ebben az idényben, a 2018 AUTOBACS SUPER GT versenysorozatban, a Fuji International Speedway pályán rendezett futamán, míg az 1. rajtszámú gép KeePer TOM’s LC500 Ryo HIRAKAWA és Nick CASSIDY pilótákkal a második helyen végzett, azaz a LEXUS LC500 kettős győzelmet aratott a kategóriában.

Kazuki NAKAJIMA (36. rajtszámú TOM LC500): „Ezt a futamot muszáj volt megnyernünk, mert számunkra itt ért volna véget az idény, ha nem így történik. Megkönnyebbülés számunkra ez a diadal. A csapatnak nem volt szerencséje idén, különösen Yuhi szempontjából, szóval örülök ennek a győzelemnek – annál is inkább, mert a csapat számára ez volt az első. Jó teljesítményt nyújtottunk, ahogyan riválisaink is, de végül mi voltunk a jobbak. Kiélezett küzdelemben kockázatot is vállaltunk, de sikerült hosszabb távon is probléma nélkül autózni, szóval úgy érzem, ez az eredmény a merészségünk jutalma. Azért is hálás vagyok, mert első alkalommal sikerült kettős győzelmet aratni a TOM’s csapat színeiben.”

Lexus_LC_Fuji_8

Yuhi SEKIGUCHI (36. rajtszámú TOM LC500): „Az előző futam Thaiföldön nem alakult szerencsésen számunkra, ezért is örülök ennek a győzelemnek. Amikor nekiindultunk az utolsó szakasznak, még nem álltunk az első helyen, de aztán úgy döntöttünk, hogy a puha gumit használjuk, és kitartottunk mellette. Ez volt számomra az első győzelem, sőt az első dobogós helyezés, mióta ehhez a csapathoz kerültem, ezért nagy kő esett le a szívemről. A futam végén nem volt könnyű tartani a helyünket, csapattársunk az 1-es számú autóval ott volt közvetlenül mögöttem, szóval nagyon oda kellett figyelnem rá. Hallottam, hogy ez volt az első kettős befutó a TOM’s csapat történetében, így nagy nap ez a számunkra.”

Ryo HIRAKAWA (1. rajtszámú KeePer TOM’s LC500): „Tegnap a Q1 időmérő után a hetedik helyről indulhattunk a rajtrácsról, igaz, erős súlyhátránnyal és az átfolyáscsökkentővel, ezért a negyedik helyet céloztuk meg. A reggeli bemelegítés alatt jól ment az autó, sőt, még javult is a tempónk, miután elindult a futam, így utolértük az élen haladókat. Többször adódott gondunk a lekörözött versenyzőkkel, ezért időt veszítettünk. Ez volt ez első kettős győzelem a TOM’s csapat számára, amiért köszönet illet mindenkit a kemény munkáért. Immár a bajnokság élén állunk, de indulunk a következő SUGO futamon is, ahol az Autopolisban rendezett hetedik fordulóban a súlyhátrány fele lesz a mostaninak. Az élen csak minimális különbség van a pontszámokban, így a 36-os autó simán elénk kerülhet egyetlen futam után is, ezért óvatosnak kell lennünk.”

Nick CASSIDY (1. rajtszámú KeePer TOM’s LC500): „Átfolyáscsökkentővel és masszív súlyhátránnyal kellett versenyeznünk, szóval már az is siker, hogy nem maradtunk le egy egész körrel. A csúcssebességünk elmaradt a riválisok mögött, de sikerült végigcsinálni a 800 kilométert, és valamivel a 36-os autó mögött célba érni, így szerintem jól szerepeltünk. Erős versenytársaink voltak, hihetetlenül gyorsak az egyenesekben – igaz más kategóriába tartoznak -, de mi is elég jók voltunk a dobogóhoz. Örülünk a TOM’s csapat kettős győzelmének, ugyanakkor sajnáljuk, hogy nem mi lettünk az elsők, mert volt rá esélyünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?