Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. július 23. vasárnap
Egyéb

Nem lesz több verseny Zanardi brutális balesetének helyszínén

Megnyitásakor Európa egyik legmodernebb pályájának számított, több neves sorozat is vendégeskedett rajta, év végén azonban a Lausitzring bezárja kapuit a versenyautók előtt.

Amikor a kilencvenes évek végére a berlini AVUS-pálya idejétmúlttá vált, a németek egy fővároshoz közeli, ultramodern aszfaltcsíkkal köszöntötték az új évezredet: így született meg a multifunkciós Lausitzring, melyen tesztpálya, épített versenypálya és ovál is volt található. Az akkor Európa legmodernebb helyszínének számító Eurospeedwayen 2000 óta a Német Túraautó Bajnokság, valamint a Superbike-világbajnokság mezőnye vendégeskedett, két alkalommal pedig az észak-amerikai CART/Champ Car is átruccant Berlin és Drezda közé, 2001-ben és 2003-ban.

Ha megemlítjük a Lausitzring nevét, tíz emberből kilencnek szinte biztosan Alex Zanardi szörnyű balesete jut eszébe: az olasz pilóta a 2001-es CART-versenyen elszenvedett bukása következtében elveszítette mindkét lábát - azután, hogy áprilisban honfitársa, Michele Alboreto életét vesztette a pályán, miközben a Le Mans-i 24 órásra tesztelt az Audival, májusban pedig egy pályabíró hunyt el, miután eltalálta egy autó.

Az évek során azóta szerencsére nem történ halálos kimenetelű szerencsétlenség a pályán, év végétől azonban már versenyautók sem fognak körözni a Laustizringen - legalábbis versenykörülmények között nem. Egy hétfői sajtótájékoztatón ugyanis bejelentették, hogy november 1-től a DEKRA veszi át a helyszín irányítását, amely önvezető autók tesztelésére fogja használni a pályát. Ennek következtében az augusztusi Superbike-hétvége lesz az utolsó nagyobb sorozat, amely az Eurospeedwayen vendégeskedik majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?