Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 23. kedd
Egyéb

Autógyárak a Formula-E-ben?

A Formula-E vezére, Alejandro Agag azt szeretné, ha jövőre már három-négy gyártó csatlakozna az elektromos szériához, a jelenleginél nagyobb szerepet vállalva.

A vadonatúj széria legelső szezonja szeptember közepén, Pekingben rajtolt el. Éppen azért, mert a Formula-E egy teljesen friss vállalkozás, az első szezonban minden résztvevő egységes karosszériával, erőforrással és akkumulátorokkal indul. Néhány gyártó érdeklődését azonban így is sikerült felkelteni: a Renault (amely az egységes hajtásláncot biztosítja) neve az e.dams, az Audié pedig az Abt csapat oldalán szerepel támogatóként. Alejandro Agag célja az, hogy a jövő szeptemberben induló következő szezon bajnokságába még több gyártót csábítson a szabadabb műszaki szabályokkal.

 

"A második évben a csapatok maguk építhetik az akkumulátoraikat és motorjaikat. Az egész autót megépíthetik, ha úgy akarják. A szabályok azonban elég szigorúak, nem engednek túl sok fejlesztést aerodinamika terén, de erőforrások és akkumulátorok terén igen, ezért remélem, három-négy különböző gyártó fog érkezni jövőre" - mondta a spanyol üzletember Agag.

 

Érdekesség, hogy a sorozatban már most érdekelt gyárak számára emlékezetesen sikerült az első kínai verseny: az e.dams pilótája, Nicolas Prost az első rajtkockából indult és sokáig vezetett, a versenyt végül Lucas di Grassi nyerte az Abt Audi Sportsline autójával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?