GrahamHill
Világbajnokok levezető évei középcsapatban
Persze lehet, hogy az Alfa Romeo Sauber 2020-ig betör az élmezőnybe, de valószínűbb, hogy Kimi Raikkönennek utolsó két évében már nem fog sok fejfájást okozni a dobogókért való küzdelem. Összegyűjtöttünk néhány világbajnokot, akik nem a csúcson, hanem a középmezőnyben fejezték be.
részletekRetro – A két világbajnok mögött álló nő
91 éves korában hunyt el Bette Hill, az egyetlen nő, aki férje – Graham Hill – és fia – Damon Hill – Formula-1-es világbajnokká válását is átélte.
részletekRetro – Sosem tesztelte, mégis megnyerte
Jim Clark hőstettei számos Retro-cikkre lennének elegendők. A Holland Nagydíj 1967-ben egy volt közülük: ezen a versenyen debütált a Lotus 49 a Cosworth DFV motorral, melyet azonban Clark sosem vezetett.
részletekRetro – Ecclestone meg se próbálja
Az 1958-ban ezen a napon rendezett Monacói Nagydíj nevezési listáján Bernie Ecclestone is szerepelt – ahogy a Hercegség későbbi királya is bemutatkozott, a bajnoki címvédő viszont nem volt ott.
részletekF1-es bajnokok, ha Indianapolisba mennek...
Fernando Alonso lesz a 10. egykori világbajnok, aki májusban elindul az autósport egyik leghíresebb versenyén - de mire mentek elődei a két és fél mérföldes oválon?
részletekÍgy lett apa nélkül világbajnok Damon Hill
Hill apja szintén F1-es bajnok volt, de korai halála miatt sosem segíthetett fiának boldogulni a motorsportban. Damon talán sosem lett volna ilyen sikeres, ha nem robban fel egy „érzelmi atombomba”.
részletekRetro - Győzelem Jim Clark emlékére
Gyászos hangulatban érkezett meg az F1 mezőnye a jaramai Spanyol Nagydíjra 1968-ban ezen a napon, de a kiesésekből profitáló Graham Hill legalább némi örömöt is csempészett a Lotus hétvégéjébe.
részletekRetro – Egy nagy karrier méltatlan vége
Május 11-én rendezték az 1975-ös Monacói Nagydíjat, mely Mr. Monaco, a Hercegség koronázatlan királyának utolsó itteni F1-es fellépése lett volna – de végül kénytelen volt a pálya széléről nézni az eseményeket.
részletekMéltán Elfeledve: Embassy of Death
Egy világbajnok pilóta-csapatfőnök, egy tehetős szponzor, a kor egyik legjobb motorja –az eredmények mégis elmaradtak. Ma az Embassy Hillre emlékezünk, a csapatra, melynek történetét vérrel írták.
részletekRetro – Bajnoki cím a tragédia után
Kétarcú év volt az 1968-as a Lotus istálló számára: ebben a szezonban veszítette életét Jim Clark, de az idény végén, egy háromszereplős bajnoki döntőben diadalmaskodott csapattársa, Graham Hill.
részletekRetro - A franciák átértelmezik a szabályokat
Az 1963-as, esős Francia Nagydíjon több szokatlan dolog is történt, Graham Hill például szerencsés és balszerencsés is volt egyében - az egyetlen biztos pontot Jim Clark győzelme jelentette.
részletekRetro – A magas szárnyak korszakának vége
Az 1969-es Spanyol Nagydíjon történt balesetek azonnal véget vetettek az F1 magas szárnyú érájának. Jochen Rindt öt nappal később nyílt levelet írt csapatfőnökének a biztonságról és a bizalomról.
részletek