DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek

DRS

Alonso nem biztos benne, hogy megoldották a DRS-gondokat

Bár a sprinten működött az állítható hátsó szárny a spanyol autóján, így sem teljesen nyugodt – bár szerinte nem feltétlenül lesz ez döntő tényező.

részletek

Következetességet, válaszokat és egyeztetéseket várnak az F1-esek az FIA-tól

A versenyzők érdekvédelmi szövetségét vezető George Russell szerint az utóbbi időben született néhány „őrült és furcsa” döntés.

részletek

Elfedi a Ferrari előrelépését a Red Bull „meganagy” DRS-előnye

Hiába fejlődött az egyenesekben a Scuderia, Frederic Vasseur F1-es csapatfőnök szerint a rivális valami „mást és jobbat” csinál a hátsó szárnnyal.

részletek

Így működne az aktív aerodinamika 2026-ban

Egyelőre javaslat, hogy a DRS mellett más mozgó aerodinamikai elemek gyorsítsák az autókat az egyenesekben az új szabályrendszerben. Nikolas Tombazis, az FIA szakembere vázolta, hogyan működne.

részletek

Aktív aerodinamikával fognák vissza az elöl haladót az F1-ben?

Ross Brawn szerint nem elképzelhetetlen, hogy a 2026-ban érkező új szabályokban olyan aktív aerodinamikával lássák el az F1-es autókat, amely révén visszafoghatják a versenyben vezető autót.

részletek

Új elemek a keréknél esőben, változó DRS-használat

Több területen is döntést hozott az F1 Bizottság: kiderült, hogyan javítanák a látási viszonyokat vizes pályán, de belenyúlnak a DRS-használat szabályaiba is jövőre – igaz, csak a sprinteken.

részletek

Két időmérő, több safety car – így javítaná a show-t az F1?

Az AMuS értesülései szerint a háttérben folyamatosak az egyeztetések arról, hogyan lehetne több tekintetben is javítani az F1 látványosságán: a lebonyolításhoz és a DRS-hez is hozzányúlhatnak.

részletek

DRS-probléma hátráltatta Hamiltont

Nem nyílt az állítható hátsó szárnya az időmérő végén a hétszeres világbajnoknak, aki így csak hetedik lett, pedig az első sort elérhetőnek érezte. Csapattársa pole-ja azonban őt is örömmel tölti el.

részletek

Verstappen: Szükségünk van a DRS-re

A barcelonai szenvedésük után Max Verstappen úgy érzi, a F1 számára továbbra is fontos a DRS használata. A holland pilóta szerint az új szabályok ellenére néhány pályán még elég nehéz az előzés.

részletek

Bakuban DRS nélkül is sok előzés lehet

Az új szabályok szerint megépített versenyautókkal sokkal több helycsere történhet a hétvégén, legalábbis Mick Schumacher szerint. A németnek bizonyítania kell, mert idén eddig leszerepelt.

részletek

Baku lesz a Red Bull DRS-gondjának igazi tesztje

Monacóban szemlátomást nem volt problémájuk az állítható hátsó szárnnyal, de az energiaitalosok F1-es vezető mérnöke is tudja: az azeri pálya egészen más kihívást tartogathat.

részletek

„Hibagenerátor” kanyarok és három DRS-zóna Miamiban

Az izgalmas versenyeket tartották szem előtt a most debütáló új helyszín tervezői, akik szerint pilótáknak és mérnököknek egyaránt komoly kihívást fog jelenteni a pálya nyomvonala.

részletek