Aerodinamika
Egyenesben pörgő autók? Változtatni kell a 2026-os F1-es szabályokon
Aggasztó jelenséget tapasztaltak a 2026-ban bevezetni kívánt aktív aerodinamika kapcsán a szimulátorokban: mégsem működik az eredetileg tervezett koncepció.
részletekBefújt diffúzor és aerorács a MotoGP-ben? Eddig és ne tovább!
Elszabadult az aerodinamikai pokol a MotoGP-ben, amely technikailag ugyan kifejezetten izgalmas, de közben épp a motorversenyzés fő vonzerejét öli ki a sportból.
részletekBatmobiltól a Stegosaurusig: sepangi újítások
Már a shakedownteszt is szolgált néhány technikai nyalánksággal a MotoGP-ben: az ötből négy gyártó is szembetűnő újításokkal kezdte 2024-et.
részletekTudják a Ferrarinál, hol ment félre az idei autó
Tisztában van vele a Ferrari, hol rontották el az idei autójukat, a probléma megoldása után pedig már a jövőévi versenygép megtervezésére fókuszálnak.
részletekEltűntek az előzések, visszatért az F1 régi problémája?
Bahreinben különösen nagy volt a visszaesés a manőverek számában, miközben többen újra az autók által felkavart „piszkos levegőre” panaszkodnak.
részletekNem érte el célját az új szabályrendszer – mondják a Mercedesnél
A műszaki igazgató nem rajongója a 2022-es F1-es aerodinamikának: Mike Elliott szerint amit a kanyarokban nyertek, elvesztették az egyenesekben.
részletekÍgy működne az aktív aerodinamika 2026-ban
Egyelőre javaslat, hogy a DRS mellett más mozgó aerodinamikai elemek gyorsítsák az autókat az egyenesekben az új szabályrendszerben. Nikolas Tombazis, az FIA szakembere vázolta, hogyan működne.
részletekCsütörtöki hírek: Binotto az Audihoz is mehet, Palou a McLarennél, jöhet az Aktív aerodinamika
2026-tól érkezhet az aktív aerodinamika, Mattia Binotto akár az Audinál kiköthet, Alex Palou pedig szerződést kapott a wokingiaktól. Mutatjuk a csütörtöki nap legfontosabb híreit.
részletekAktív aerodinamikával fognák vissza az elöl haladót az F1-ben?
Ross Brawn szerint nem elképzelhetetlen, hogy a 2026-ban érkező új szabályokban olyan aktív aerodinamikával lássák el az F1-es autókat, amely révén visszafoghatják a versenyben vezető autót.
részletekBeigazolódott a Williams gyanúja
Elismerte a Williams aerodinamikai hiányosságait Dave Robson. A csapat járműteljesítményért felelős vezetője szerint elég egyértelmű, hogy mivel veszítenek időt a pályán.
részletekMiért ennyire kiszámíthatatlan a MotoGP?
Aki az egyik futamon az élbolyban szerepel, a következőn a top 10-be kerülésért harcol: ez lett a trend az utóbbi időben – Miguel Oliveira két fő terület fejlesztéseivel indokolja a változatosságot.
részletekA Ferrari is szabálytalannak véli a Mercedest
Minden szakember és F1-es rivális furcsán néz a konstruktőri világbajnoki címet védő Mercedes istállóra formabontó, szinte zéró oldaldobozaik miatt. A Ferrari azonban nem ezt szúrta ki.
részletek