Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 22. vasárnap
Bulvár

Vettel-Hamilton helycsere, indul a GP1?

2019-ben Lewis Hamilton a Ferrarihoz szerződik, Sebastian Vettel a címvédő helyére megy a Mercedeshez! Április elsején, reggelre ismét számos, ehhez hasonló átveréssel találkozhattunk az interneten.

Vettel a Mercedeshez, Hamilton a Ferrarihoz szerződik jövőre

Olaszországi forrásból röppent fel a hír, miszerint az idei szezon végén Lewis Hamilton elhagyja a Mercedest, Sebastian Vettel pedig váratlanul búcsút int a Scuderiának és egymás helyét veszik át a következő szezonban. Komoly szenzáció lenne és érthetővé válna, miért húzza Hamilton a szerződéshosszabbítást jelenlegi csapatánál.

Teo Lurrini, olaszországi újságírótól származik a bejelentés, ám sem a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne, sem a Daimler AG vezérigazgatója, Dieter Zetsche nem cáfolták az értesülést. Egyébként mindketten éppen Milánóban tartózkodnak, ami tovább növeli a beválási esélyeket.

Mind Lewis Hamilton, mind a Mercedes (főleg Toto Wolff) úgy nyilatkoztak korábban, hogy Melbourne-ig mindenképpen szeretnék véglegesíteni a szerződést. Hamilton azonban úgy döntött, hogy új kihívásokra vágyik és ebbe a csapatok és Sebastian Vettel is belement a jelek szerint.

Jövőre Hamilton vörösben, Vettel ezüstben?

Már Melbourne előtt nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke, hogy csapatuk elveszítheti Hamiltont a Ferrari miatt, az olasz istálló ugyanis január közepe óta erőteljesen ostromolja a négyszeres világbajnok brit pilótát. „Hamilton hihetetlen sikereket ért el a Mercedes színeiben, de januárban Sergio Marchionne meghívta őt Maranellóba, ami a jelek szerint nagy hatással volt rá” – írta blogjában Lurrini.

„Mindenki tudja, hogy Hamilton mennyire tiszteli Ayrton Sennát. A legendás brazil jó eséllyel a Ferrarinál fejezte volna be pályafutását, ha nem szenvedte volna el imolai halálos balesetét. Lewis pedig úgy érzi, hogy legnagyobb példaképe pályafutását most lehetősége lenne teljessé tenni” – tette hozzá Lurrini.

Vettel tavaly meghosszabbított szerződésében a hírek szerint van egy olyan kitétel, hogy idő előtt távozhat a csapattól, ha a Ferrari Lewis Hamiltonnal szerződne le. Már csak az az apró bökkenő állhat a nagy szenzáció előtt, hogy az időzítés dátuma felettébb érdekes, éppen emiatt megmarad április elsejei tréfának.

Megszületett a GP1!

Igen régóta rebesgetik, hogy a Formula-1-gyel szemben ellenszéria indul néhány éven belül. Ez immáron nemcsak egy szóbeszéd, hanem bejegyezték és levédették a Grand Prix One sorozatot.

A Bambina Holdings nevében hivatalosan is bejegyezték és jogilag levédették többek között a Grand Prix One, Grand Prix 1, GP1 elnevezéseket. A héten találkozott egymással számos gyártó legfelsőbb vezetése Torinóban, ahol lefektették az alapvető szabályokat, a hírek szerint a GP1 első embere pedig Bernie Ecclestone lesz.

A sorozatot egyértelműen a Formula-1 riválisának szánják, mivel úgy gondolják, hogy a Liberty Media kezéből kicsúszott már az irányítás, a száguldó cirkusz egyáltalán nem olyan irányban halad, ami megfelelő lenne. Személyi kérdésekben egyelőre anonimitást kértek, így ilyen téren sokat nem tudhatunk. Az biztos, hogy 2020-ban tervezik elindítani a szériát.

Szerintetek milyen sikere lenne a kitalált sorozatnak?

A GP1 alapvető szabályaiból is megtudhattunk egyet s mást.
- Az autó együléses lesz, hátsó vezetőszárny nélkül, egyszerű első vezetőszárnnyal
- Egyforma méretű első és hátsó abroncsok
- A motorok 1500 lóerős felső határt kapnak
- A különbséget leginkább a mechanikus tapadás és a versenyzői tudás jelenti majd

- Laza szabályrendszert terveznek, miszerint „bármit szabad”
- A Michelin a hivatalos gumiszállító
- Az első szezon tizenhat versenyt tartalmaz majd, Watkins Glen, Road America, Philip Island, Kyalami, Magny-Cours, Mosport Park, Dubai, Losail, Autodromo Oscar Alfredo Galvez pálya, Salzburgring, Sepang, Isztambul, Misano, Imola, Zandvoort és Nürburgring
- Első körben tizenkét istállót terveznek, ezeket a helyeket 2020-ig töltik be

- Nem lesz DRS
- A telemetriához nem nyúlhatnak hozzá a bokszutcából
- Üzemanyag-utántöltés engedélyezett
- Rajtrácslányok használata
- A versenyek időtartama két óra

A Ferrari mellett az Alfa Romeót is várják a sorozatba, de Sergio Marchionne egyelőre nem erősítette meg az indulást. Ecclestone a hírek szerint olyan régi márkákat is szeretne újjáéleszteni, mint a Tyrrell, a Brabham, a Lotus, a Minardi, a Benetton és a Toleman.

A gyártókat vonzza az említett 1500 lóerős erőforrás lehetősége, komoly érdeklődést mutat a Toyota (Lexus néven), az Audi, a Porsche, a Ferrari, a Ford, az Aston Martin, a Hyundai, a Pure, a Cosworth és a BMW is. Várják még a Ford és a BMW felbukkanását is. Első körben a Ferrari, az Audi, a Porsche és a Toyota érkezhet.

Ecclestone a hírek szerint máris szerzett az induláshoz 600 000 dollárt a katari Bein Sportstól, ez az adó pedig meg is kapja a globális televíziós sugárzás lehetőségét. A Liberty Media egyelőre nem reagált a bejelentésre. Nem is valószínű, hogy fog, mivel az április elsejei dátum miatt ezt sem kell komolyan vennünk.

Szintén vasárnap reggeli kacsa, hogy Lance Stroll helyettesíti Valtteri Bottast a Mercedesnél Bahreinben. Természetesen, ez is csak a tréfa kategória. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?