Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
Bulvár

Ki ülhet be Baumgartner mögé a kétülésesbe?

Baumgartner Zsolt 13 év után visszatért a Formula-1 körforgásába, igaz, így 36 évesen már egy a korábbitól eltérő szerepben: egy kétüléses versenyautóval fuvarozza körbe a kiválasztottakat a nagydíjhétvégék során, aminek hátteréről lapunknak mesélt.

Az idei szezontól az F1 új vezetőségének közbenjárására több szórakoztató újdonságot is tartogatnak a versenyhétvégék a helyszínre kilátogató rajongók számára. Ezek közül a leglátványosabb kétségtelenül a kétüléses Formula-1-es autók felélesztése: az előző évezred végének Tyrrell-modelljein alapuló, V10-es motor által hajtott gépek ideálisak arra, hogy életre szóló élményt adjanak a hátsó ülésen helyet foglaló utasnak, miközben elöl a Minardi két korábbi pilótája, Baumgartner Zsolt vagy Patrick Friesacher tapossa a gázt.

1494749814943

A kétüléses autók idén Barcelona és Silverstone után harmadik alkalommal a Hungaroringen is beköltöztek a pálya egyik garázsába, jövőre pedig a tervek szerint már minden versenypályára elkísérik a mezőnyt. A rajongók fantáziáját persze azonnal beindítja, hogyan lehet esélyük nekik is beülni Baumgartner mögé - mi is több kérdést kaptunk már ezzel kapcsolatban olvasóinktól -, így a Magyar Nagydíj hétvégéjén meg is kérdeztük az egykori F1-es pilótát, miként zajlik a kiválasztás ezekre az élménykörökre.  

„Csütörtökön a legtöbb esetben a száguldó cirkusz világában mozgó médiaszemélyiségeket fuvarozzuk, ezúttal éppen Szujó Zoltán és egy osztrák kollegája kapta meg a lehetőséget” - nyilatkozta Baumgartner Zsolt exkluzívan a Formula.hu-nak. „De most például utasaink voltak sportolók, olimpikonok, vagy éppen Sors Tamás paralimpiai bajnok is. És mindig sorra kerülnek a külföldi sztárok, és persze a fizetős vendégek is.”

Persze ez utóbbi, tehát a fizetős vendégek csoportja az, amelyen keresztül a rajongók is megválthatják magunknak ezt az élményt. Ennek konkrét árát Zsolt sem tudta megmondani, és a szolgáltatást nyújtó F1 Experiences weboldala is igencsak titokzatos: annyi kiderül belőle, hogy a Paddock Club belépővel járó prémium szolgáltatásokat különféle csomagokban lehet megvenni, és csak a legfelsőben, az Ultimate Legend” névre kereszteltben foglaltatik benne a kétüléses autóban való utazás (kétkörös menet), ennek árát viszont csak a komoly érdeklődőkkel közlik az előzetes kapcsolatfelvételt követően. Beszédes azonban, hogy már az eggyel alacsonyabb szinten lévő „Legend-belépők” ára is 6500 euró, azaz nagyjából 2 millió forint, és ez nem tartalmazza a kétüléses élményt. Tehát biztosan ennél is lényegesen többet kell fizetnie annak, aki Baumgartner vagy Friesacher utasa szeretne lenni.

20264907_1633741253316299_6177327203260718503_n

Zsolt azonban biztató dolgot is mondott azok számára, akiknek történetesen nincs felesleges több milliójuk: „Ezeket a jegyeket az F1 Experiences keretein belül hirdetik meg, a Magyar Nagydíj előtt is voltak fenn ilyen jegyek a weboldalon, de persze ezekért igencsak borsos árat kell fizetni. Ám vannak olyan szerencsések is, akiket valamilyen játék vagy verseny keretében sorsolnak ki a lelátók mögött található rajongói zónában, tehát onnan érkező utasokat is fogadtunk már.”

Baumgartner abba is némi betekintést engedett, hogy milyen részletes felkészítés vár még azokra is, akik már megszerezték maguknak a lehetőséget a kétüléses körözésre.

„Először elmagyarázzuk az utasoknak, hogy mire számíthatnak majd az autóban, és megnyugtatjuk az izgulósabbakat. Ezt követően kiválasztjuk a nekik megfelelő felszerelést, majd pedig részt kell venniük egy orvosi elbeszélgetésen és vizsgálaton, ahol minden fontos szempontot érintve dönti el az orvos, hogy alkalmas-e az illető az autóba való beülésre - bizonyos kórtörténeti előzmények ugyanis ezt kizárhatják” - közölte lapunkkal Magyarország eddigi egyetlen F1-es pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?