DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Újabb versenyző vállalta fel másságát

Nagyon ritkán fordul elő az autósportban, hogy egy versenyző felvállalja homoszexualitását – az F1 történetében mindössze két példa volt erre, őket követte most egy Le Mans-i kategóriagyőztes.

A tavalyi év végén akasztotta szögre bukósisakját a 2009 óta a Strakka Racing kötelékébe tartozó, s a 2010-es Le Mans-i 24 órás versenyen az LMP2-es géposztály küzdelmeit Jonny Kane és Nick Leventis partnereként megnyerő Danny Watts. A 37 éves pilóta, akinek az évekig a BTCC-ben szereplő feleségétől, Fiona Leggate-től egy fia is született, karrierje lezárását követően azért akar dolgozni, hogy a motorsportban szereplő homoszexuális versenyzőknek ne kelljen titkolniuk a nemi identitásukat.

Úgy, ahogy ő tette. Watts ugyanis immár felvállalja másságát, s a Badger GP-nek adott interjújából az is kiderül, hogy miért nem tette meg korábban ezt a lépést: „Most már nem kell azon gondolkodnom, hogy elégedetté kell tennem a csapatom és a szponzoraimat, egyszerűen azt tehetem, ami jó a számomra. Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést, a titok már jó ideje emésztett beölről, s tovább már nem tarthatom magamban. Valami elpattant tavaly, s elkezdtem elmondani a dolgot a barátaimnak. Most itt az ideje, hogy a nyilvánosság is tudomást szerezzen róla.”

watts-strakka

Watts a Strakka egy prototípusában


Watts úgy érzi, hogy a másság egyre szélesebb körű elfogadása megnyithatja az utat a homoszexualitásukat titkoló versenyzők számára: „Számos TV-showban vannak meleg karakterek, s legalábbis elméletben a brit lakosság nagyobbik része támogatja az azonosneműek házasságát. Akkor a motorsport miért ne állhatna készen egy meleg versenyzőre? Óriási támogatást kaptam, nagyszerű érzés, hogy vannak olyan emberek a sportágban, akik megértik, honnan jöttem, s akik támogatni akarnak” – mondta a brit, aki azt viszont nem hiszi, hogy közvetlen hatása lesz az ő döntésének mások coming outjára:

„Nem gondolnám, hogy ez valamilyen dominó-effektust idéz elő, hiszen a coming out egy nagyon személyes döntés, s az egyénnek mérlegelnie kell, hogy készen áll-e arra, hogy veszélybe sodorja a karrierjét. Szomorú, hogy ez a valóság jelenleg, csakhogy ez egy olyan sportág, ahol nagyon nagy a versengés, így a lehető legrosszabb dolog, amit tehetsz, hogy gyengének látszol. Az az álmom, hogy a versenyzők újabb generációja anélkül lehessen teljesen őszinte, hogy az állásuk elvesztése fenyegetné őket. A munanélküliség, sőt a hajléktalanság valódi veszélyt jelent a coming out-olókra, annak ellenére is, hogy a törvényi háttér változott” – mondta Watts, aki szerint a motorsport „hipermaszkulin” mivoltának is változnia kell ahhoz, hogy mindenki biztonságban felvállalhassa önmagát:

„Rosberg beismerte, hogy szárnyasbetétet tesz a homlokára, hogy felszívja az izzadságot, és sokat cikizték ezért, de így is világbajnok lett. Davidsont azért cikizték, mert egyetértett azzal a döntéssel, hogy eltűnnek a WEC-ből a rajtrácslányok. Buxtont rendszeres cikizik, mert írásaiban támogatja a női versenyzőket. De ez a fajta férfiasság változóban van, szabadabb és haladóbb lesz, még ha egyeseket fel is dühíti ez” – mondta Watts, aki abban bízik, hogy mássága felvállalása ellenére nem fognak máshogy viszonyulni hozzá a jövőben:

„Csak remélni tudom, hogy továbbra is úgy kezelnek majd, mint egy normális embert, hiszen ugyanaz vagyok, aki mindig is voltam. Csak éppen nem élek többé abban a hazugságban, melybe azért mentem bele, hogy megvédjem a karrierem. Olyan világban akarok élni, ahol senkinek sem kell önmagáról hazudnia azért, hogy a pályafutását védje. Ezért akarok elkezdeni a motorsportban tevékenykedő melegekért tenni. Hogy ők már ne kényszerüljenek rá erre.”

watts

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: