DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Ezek az autók lesznek a nagycsaládosok kedvencei

Pillanatok alatt nőtt meg az érdeklődés az újautó-piacon a családi autók iránt, miután a kormány február 10-én bejelentette családvédelmi akciótervét. Ennek értelmében a nagycsaládosoknak 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást ad az állam a legalább hétüléses, új gépkocsi vásárlásához. De melyik modell kinek éri meg a legjobban? Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés összegyűjtötte a típusokat és az érveket.

„Mondd, te kit választanál?”
„Szerencsére lesz miből választaniuk a nagycsaládosoknak, ugyanis a 18 márkát felvonultató kínálatunkból 25 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek” – nyilatkozta Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója. „Több kategória is szóba jöhet, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig. Nem csak a modellpaletta sokszínű, de az árak is igen széles spektrumon mozognak. Ötmillió forint alatt mindössze két lehetőséget tudunk kínálni, de 10 millió forint felett megtalálhatóak azok a terepjárók is, amiknek felső határa a csillagos ég lehet. Aki viszont szeretne nagyobb mozgásteret a választásnál, 5-10 millió forint között gyakorlatilag bármely márkánk hétüléses modelljét személyre szabhatja.”

A modellek többsége a töretlen népszerűségű városi terepjárók kategóriájába tartozik: „Eladásainkat tekintve a SUV-ok a 2018-ban értékesített autóink több mint egyharmadát tették ki. Méreteinek, kialakításának köszönhetően plusz kényelmet és biztonságérzetet nyújtanak használóinak, emellett a design is igazán meggyőző érv a SUV-ok mellett” – tette hozzá az igazgató. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb modell hétszemélyes változatban is elérhető, mint a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Skoda Kodiaq, a Seat Tarraco vagy a Volvo XC90. A legkedvezőbb választás a SUV-ok közül a Peugeot 5008 lehet a nagycsaládosok számára, hiszen ez a modell már 7,2 millió forinttól elérhető.

A SUV-ok mellett a könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik keresletével kapcsolatban is növekedést várnak. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz, ami már 3,5 millió forintért megvásárolható – igaz, akkor nem igényelhető rá a teljes támogatási összeg, „mindössze” 1,75 millió forint. Ár-érték arányban azonban még így is ez a típus a legkedvezőbb. Ám ha a közép kategória felé hajlana a vásárló, akkor olyan egyterűek közül választhat még, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace vagy a Seat Alhambra.

A gyártók egykori „dobozos” autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői igényeket minél jobban kielégítsék, és személyszállításra is alkalmasak legyenek. Így lett például a Fiat Doblo Panorámából vagy a Peugeot Rifterből is olyan hétszemélyessé alakított változat, ami nem csak a családi igényeket elégíti ki, hanem korábbi kishaszongépjármű jellegének köszönhetően praktikus és elérhető megoldás. Míg előbbi modellhez már 4,7 millió forintért, addig utóbbihoz is 5,8 millió forintért juthat hozzá leendő tulajdonosa.

Aki viszont csak a kényelmet tartaná szem előtt, a kisbusz-kínálatból ugyancsak megtalálhatja a legkedvezőbb ajánlatot, mint például a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. Utóbbi modell már 5,6 millió forinttól elérhető, ráadásul elektromos hajtással is kapható. Így okkal merülhet fel a kérdés a potenciális vásárlóban, hogy a nagycsaládosoknak járó autóvásárlási kedvezmény összevonható-e az elektromos gépjárművekhez igényelhető 1,5 millió forintos állami támogatással.                       

cf1d95a6-b7aa-4702-a709-3e2ce8d0c082  



Amit már tudni lehet…
A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket az ajánlatkérésekkel, kérdésekkel a vevők – még úgy is, hogy nagyon sok kérdőjel volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára március 12-én viszont ismertette az akció részleteit is, ezek alapján már bátran tervezgethetik az újautó vásárlását a vevők: 

- A kedvezményt legalább három gyermeket nevelő családok vehetik igénybe, 

- legalább hétszemélyes, újautó vásárlása esetén.

- Az új autó értékének felső korlátja nincsen,

- de az így szerzett gépkocsit legalább 3 évig nem lehet eladni.

- A kedvezmény összege maximum 2,5 millió forint, vagy a kiválasztott gépjármű bruttó vételárának maximum 50%-a lehet.

- Az új gépkocsit nem csak klasszikus adásvételi szerződés, hanem zárt végű pénzügyi lízing keretein belül is meg lehet vásárolni.

Így például egy akár közel 20 milliós, Volvo XC90-es vásárlását is támogathatja az állam, ha nagycsaládosok tulajdonába kerül. „Nem gondoljuk, hogy a 3 éves megkötés szigorú feltétel lenne, sőt, technikailag ez a legjobb megoldás – akárcsak az elektromos kocsik esetében. Az újautónak ugyanis ebben az időszakban a legnagyobb értékcsökkenése, ugyanakkor a garancia is kitart idáig, így mi ez idő alatt gondtalan autózást tudunk biztosítani ügyfeleinknek.” – tette hozzá Markó Zoltán, aki az újautó piac további pozitív irányba való elmozdulását várja az akcióprogramtól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: