DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

A sárga irigység – Renault Megane RS

A franciák ismét nagyot alkottak és igazán szórakoztató autót építettek. Az újdonság sok lóerővel, elsőkerék-hajtással és négykerék-kormányzással hódít.

A mai trendek megérkeztek a Renault-hoz is, ahol az elődnél kisebb hengerűrtartalmú motor a korábbiaknál jobban teljesít. Nem véletlen a 279 lóerő és a 390 Nm, hiszen ez még azon a határon mozog, amelyet át lehet vinni az aszfaltra kétkerékhajtással. Ami fura az autóban, hogy mindezt aránylag szerényen adja elő: csak a hozzáértőknek tűnik fel az elöl-hátul szélesebb nyomtáv és az ügyesen vezetett levegőnyílások. Az RS hangja sem annyira erőteljes, mint a konkurenseké. A tesztautó sárga fényezése persze sokat dob a külsőn, átlagos színben nehezen lehetne megkülönböztetni a hétköznapi modellektől.

renault-1



Az utastérben már látszódik a különbség, főleg ha a kormányt, az első üléseket nézzük és a középkonzolon észrevesszük a tengernyi beállítási lehetőséget. A rohanós életmódra kifejlesztett forró farúnál hagyományos kézifék található, amely manapság a megszokható kategória, a kézi kapcsolású váltótól viszont sajnos nem voltunk elájulva: több pontosságot vártunk tőle. 

A menetteljesítménnyel persze már közel sem volt ennyi gond. A sportosabbra hangolt elsőkerék-hajtású autók fara jóindulatúan el tud mozdulni, ez adja meg az autó játékosságát. Ez a mozgás a Megane RS-nél picit trükkösebb mert - a négykerék-kormányzás miatt - egy picit másként történnek a dolgok. Az első pár megmozdulás után már jól együtt lehet élni vele, különösen, hogy a rugózás keménysége elfogadható, nem élhetetlenül kemény.

renault-2

Hétköznapokban jól teljesít az RS, hozza a kategória szintjét, tehát normálisan közlekedve nyolc liter körül el lehet járni vele, a sietős stílussal fel lehet tornázni az átlagot akár 15-ig is, ilyenkor meglehetősen kevésnek bizonyul a 40 literes üzemanyagtank.

A 300 lóerő feletti kompaktokkal versenyezni persze így is képes az RS, és csupán ízlés kérdése, hogy a francia csodába, egy Honda Civic Type R-be, egy Ford Focus RS-be vagy mondjuk egy VW Golf GTI-be szállna be szívesebben a vásárló.

renault-3

Hossz/szél./mag.: 4364/1875/1435 mm

Motor: 1798 cm3, 279 LE/ 6000, 390 Nm/2400-4800

Gyorsulás (0-100 km/h): 5,8 s

Ár: 11 069 000 Ft (Alapár: 9 299 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: