Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 14. szerda
Autó

Célegyenesbe fordult az új BMW M8

A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei már a sorozatgyártás előtti utolsó finomításokat végzik a BMW hamarosan érkező, új csúcsmodelljén.

Versenypályáról a hétköznapok útjaira: az új BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköreit futja a portugáliai Estoril versenypályáján, ahol a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy előszériás prototípus finomhangolásával készítik fel a világpremierre a BMW hamarosan érkező, új zászlóshajóját.

P90328968_highRes_the-new-bmw-m8-coupe_resize

„Az új BMW M8 teljesen új szintre emeli szegmensében a menetdinamika, az agilitás és a kormányzási precizitás fogalmát” – nyilatkozta Markus Flasch, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. Mindez nem kis részben a BMW M GmbH széleskörű motorsport-tapasztalatának köszönhető, amelyet a tervezőmérnökök az új BMW M8 fejlesztési munkálatai során részletekbe menően kiaknáztak.

Az új BMW M8 kiváló műszaki alapját az új BMW 8-as Coupé adja, amely a maximális menetteljesítményre optimalizált, felejthetetlen vezetési élményre összpontosító, vérbeli sportautók összes ismertetőjegyét magában hordozza: a minimalizált saját tömeg, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes terhelés-elosztás, a tengelytávolság hossza és a nyomtávok szélessége, valamint a karosszéria merevsége és a futómű feszessége együtt kivételesen dinamikus oldalirányú és hosszirányú gyorsulást garantál.

BMW M-specifikus futómű a maximális menetdinamika érdekében

A BMW M GmbH tervezőmérnökei a motorsport élvonalában felhalmozott évtizedes szaktudás legjavát beépítették az új BMW M8 modellbe, hogy az újdonság vérbeli bajnokként érkezhessen meg a BMW M modellcsalád élére. Mindez a futómű kialakításában is tökéletesen visszaköszön: a mérnökök részletekbe menően újratervezett technológiát fejlesztettek az új BMW M8 alá, hogy páratlan agilitással és kormányzási precizitással vértezzék fel a modellt. A tervezők így a BMW M-specifikus, elasztokinematikai hangolású futóműalkatrészek mindegyikét továbbfejlesztették.

P90328954_highRes_the-new-bmw-m8-coupe_resize

Az új BMW M8 lélegzetelállítóan pontos kormányzási precizitásában kimagasló szerepet játszik az elektromechanikus BMW M Servotronic szervokormány, amely még a legdinamikusabb versenypályás használatok során is mindvégig tökéletesen kontrollált irányítást garantál. A technológia minden íven és minden kanyarban mérnökien pontos kormányzást kínál, miközben optimális kormányvisszajelzésekkel látja el a sofőrt és minden vezetési szituációban a sportos menetdinamikához szükséges legpontosabb kormányzási nyomatékkal segít rá a kormányműre.

A minimalizált saját tömeg mellett az új BMW M8 széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport fékrendszer is része, amely végtelenül kényelmes használatot, hihetetlen fékerőt és intenzív terhelés közepette is kiváló fékezési stabilitást nyújt. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető karbon-kerámia fékrendszer eközben még keményebb fékerőt, hosszú távon is fáradhatatlan teljesítményt, verhetetlen hőálló tulajdonságot és rendkívüli kopásállóságot garantál.

Legyen szó akár az alapfelszereltségként kínált 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákról, akár az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető 20” méretű garnitúráról, az új BMW M8 modellt minden esetben eltérő méretű, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szereli fel a bajor gyártó, hogy a hajtáslánc extrém menetteljesítménye minden kanyarban, íven és visszafordítóban veszteség nélkül jusson az aszfaltra.

P90328965_highRes_the-new-bmw-m8-coupe_resize

BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 600 lóerő fölötti teljesítménnyel

A BMW M GmbH által kifejlesztett V8-as benzinmotor legkorszerűbb változatának ütőkártyája elsősorban a letaglózó teljesítmény-leadás és a hatalmas erőtöbblet. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás maximális teljesítménye a BMW M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 440 kW / 600 lóerő fölé fejlődött, mindennek pedig a szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer ad hangot. Utóbbi az egyes piacokon természetesen benzinüzemű részecskeszűrővel felszerelve érkezik meg az utakra.

M xDrive intelligens összkerékhajtás a minden vezetési szituációban tökéletes tapadásért

Az új BMW M8 motorházteteje alatt dolgozó V8-as erőforrás a gázpedál legfinomabb érintésére is azonnal reagál, a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül pedig a kifejezetten magas tartományig kalibrált fordulatszám-spektrum egészében egyenletes teljesítmény- és forgatónyomaték-leadást garantál. A motor erejét az új BMW M5 sportlimuzinban bemutatott M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja a négy kerék felé, a technológiát ráadásul az új BMW M8 modellbe is a maximális agilitás és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a mérnökök: az első tengely csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a hátsó kerekek már nem tudják maradéktalanul átvinni az úttestre az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) eközben a mindvégig kontrollált erőcsúsztatásokhoz is nyitva hagyja az ajtót. Sőt mi több, az új BMW M8 vezetői teljes mértékben ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és aktiválhatják a kizárólag hátsókerék-meghajtást is (2WD), amellyel az új BMW M8 egy vérbeli hátsókerék-meghajtású, zabolátlan sportautóként kelti életre a vezetés felülmúlhatatlan, színtiszta élményét.

A hátsó tengelybe épített aktív BMW M differenciálmű 0 és 100 százalék között képes változtatni elektronikus záró funkcióját, amellyel még a legextrémebb vezetési szituációkban és a legcsapadékosabb időjárási körülmények közepette is képes tovább fokozni az új BMW M8 kiélezett agilitását.

P90328980_highRes_the-new-bmw-m8-coupe_resize

Jellegzetes BMW M stílusjegyek és három különböző karosszériaváltozat

Ahogyan a hajtáslánc és a futómű-technológia, úgy az új BMW M8 karosszériája is a sorozatgyártás előtti végső fejlesztési fázisban jár már. Nagyméretű légbeömlőkkel ellátott frontrészével, BMW M-specifikus stílusjegyeivel és négy kipufogóvégével már a portugáliai versenypályán tesztelő, álcázott prototípus is egy hamisítatlan BMW M modell benyomását kelti.

Az új BMW M8 Coupé világpremierje egy sor nagyteljesítményű élsportoló előtt nyitja meg az utat, további két karosszériaváltozat érkezését vetítve előre: az új BMW M8 Cabrio és az új BMW M8 Gran Coupé fejlesztési munkálatai már javában zajlanak.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?