Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 17. hétfő
Autó

Menetpróba - Lexus RC F

A japán autóépítés egyedi személetmódja az egyik legerősebb sportmodelljükön is látszik: a Lexus RC nagyon más iskolát követ, mint a nyugati konkurensek. Még V8-as motorral operál, de a nyers erő helyett inkább a luxust hangsúlyozza.

A kategóriában a legjobb ár/érték ajánlattal a Mustang rendelkezik, de a vadló minden téren jóval nyersebb, kifinomultságnak még csak nyoma sincs benne – nem úgy, mint a tesztautónkban. A Lexus sportkupéjának talán csak a Jaguar F-Type lehet valódi ellenfél, amely még ugyancsak elérhető V8-as motorral – de biztosan senki nem tudja megmondani, mikor csapnak le a környezetféltők az erőforrásmonstrumokra, és mikor tűnik el az az élmény az autóiparból, amellyel néhány kivételes modell még rendelkezik.

menetpróba-lexus-rc-f_02

Tesztautónk persze nemcsak abban tér el az átlagtól, hogy feltöltés nélküli, nyolchengeres szív hajtja, hanem abban is, hogy kívül-belül is más, mint amit a luxuskategóriában, mondjuk a BMW M4-féle csapattól megszoktunk. Bónusz, hogy egy limitált kiadás, az F széria tizedik évfordulójára épített darab került a kezeink közé, amiből – elviekben – csupán egy jutott minden importőrhöz, így Magyarországon sincs párja a kocsinak. A különleges státuszt F betűk tömkelege, matt fényezés, karbon motorház- és utastértető, valamint speciális kék bőrbelső kíséri, a megjelenéssel tehát nem lehet senkinek gondja.

menetpróba-lexus-rc-f_03

Az utastérből nekünk hiányzott az összhang, az anyaghasználattal és a minőséggel azonban nincs gond. A tapipad szerkesztőségünknek továbbra sem jött be

Ahogy a rendkívüli teljesítménnyel sem. A nyomatékvektoros szabályzású hátsó differenciál a műfaj egyik legjobbjától, a ZF-től érkezett. A 477 lóerős, hátsó hajtású RC F nem az ideális pályaautó, viszont jól használható a mindennapokban, a V8-as hang kívül-belül is hallatszik, sőt a legóvatosabb vezetéssel akár lehet tartani vele a 100 kilométerenkénti 11-12 literes fogyasztást is. Helyben forgással, gyorsulási bemutatókkal és más kápráztató mutatványok végzésével viszont szemrebbenés nélkül húsz fölötti értékre ugrik az étvágymutató.

menetpróba-lexus-rc-f_01

Az egymás fölötti, eltolt kipufogó-elrendezés nem hétköznapi megoldás

Aki még efölött is a határokat feszegetné, a kocsit személyre szabhatja, az érdekes elnevezésű szlalom állás például a kanyarodást segíti. Szerencsére meg lehet szabadulni az összes korlátozástól is, ám ehhez a mutatványhoz már jó kezű sofőr javasolt. A négyüléses, de a mindennapi használatban inkább kétszemélyes sportkocsi összességében mégsem pályázásra való, ennek talán legfontosabb gátja az 1750 kilós tömege.       

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4705/1845/1390 mm

Motor: 4969 cm3, 477 LE/7100, 480 Nm/5600

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,6 s

Ár: 33 200 000 Ft (alapár: 27 500 000 Ft)

Tesztautó: Lexus Buda

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?