Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
Autó

A flottapiac élére született az új Toyota Auris

A 2018-as Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a harmadik generációs Toyota Auris. Az európai szinten már most 45%-ban öntöltő hibrid elektromos változatban értékesített modell az eddiginél is dinamikusabb formatervvel, valamint a Toyota kettős hibrid-stratégiáját útjára indító, vadonatúj, kétliteres full hibrid hajtáslánccal lép színre. Az új hibrid hajtáslánc, és a tény, hogy a Toyota a C-HR-hez hasonlóan új Aurishoz már bemutatásától kezdve nem kínál majd dízel hajtást, alapjaiban rajzolhatja át a dízelektől tömegével elforduló flották piacát is.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota mindig is büszke volt arra, hogy hallgat ügyfeleire, és reagál a tőlük kapott visszajelzésre. A hibrid technológia vezető szereplőjeként eltöltött húsz év, illetve közel 12 millió eladott hibrid gépkocsi (ebből több mint 1,5 millió Európában) után a vállalat úgy döntött, hogy új irányban fejleszti tovább hibrid autóit, és még vonzóbbá teszi azokat az ügyfelek új csoportja számára. A Toyota mostantól kétféle hibrid hajtáslánccal bocsátja az ügyfelek rendelkezésére legfontosabb modelljeit: az egyik a hibrid technológia hagyományos értékeit - a csekély üzemanyag-fogyasztást és komfortos, pihentető utazást - támogatja, míg a másik ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel egészíti ki, ami megadhatja az utolsó lökést ahhoz, hogy a súlyosan környezetszennyező dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók maradéka is a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható, környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtást válassza.

uj_Toyota_Auris_2

A 2010-es, első generációs Auris volt a Toyota európai kínálatának első olyan nagy példányszámban gyártott, kulcsfontosságú modellje, amely a hibrid elektromos hajtástechnológia előnyeit élvezhette, most pedig elsőként kínálja fel a lehetőséget, hogy a vevők kétféle hibrid elektromos hajtáslánc közül válasszanak.

A jelenlegi Auris hajtáslánc-választéka öt hagyományos belső égésű motorból és egy hibrid egységből áll. A márka hibrid technológia felé fordulásának folytatásaként azonban az új Auris mindössze egyetlen belső égésű motorral (az 1,2 literes benzines turbómotorral), valamint kétféle - egy 112 lóerős, 1,8 literes, illetve egy 180 lóerős, 2,0 literes - hibrid hajtáslánccal lesz megvásárolható.

uj_Toyota_Auris_3

Az 1,8 literes rendszer maximálisan kielégíti mindazokat az elvárásokat, amelyeket ma az ügyfelek a Toyota full hibrid hajtásláncaival szemben támasztanak: csendes működés, ösztönös kezelhetőség, robbanékony teljesítménykifejtés és tisztán elektromos üzemmód, kedvező üzemben tartási költségekkel, külső feltöltést nem igénylő akkumulátorral, kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztással és alacsony CO₂-kibocsátással, valamint akár 50 százalékos tisztán elektromos működtetéssel a mindennapi használatban. A fenti előnyök megőrzése mellett a 2,0 literes rendszer maximálisan kiaknázza a frissen bevezetett Toyota új globális platformjából (TNGA) adódó, fokozott rugózási komfortot, stabilitást, vezethetőséget és vezetési élményt. A típus 'energikusabb vezethetőséget' biztosít, és nagyobb motorteljesítménnyel, valamint kormányra szerelt váltófülekkel nyújt dinamikusabb, magával ragadóbb vezetési élményt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?