Steward
Dezső Attila
2017. október 21. szombat
Autó

Tokióban mutatkozik be az újjászületett japán legenda

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota a legendás, idén ötven éves Century mellett egy másik főként a japán piacon forgalmazott és ismert, nagy hagyományokra visszatekintő modellje is újjászületik: a Tokiói Autószalonon leplezik le a Toyota Crown tanulmányt is.

A környezetbarát hibrid modelljei révén a tavalyi évhez hasonlóan hazánkban idén is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő Toyotaa japán piacon 1955-ben bemutatott Crown elnevezésű legendás modellje is újjászületik: a Tokiói Autószalononleplezik le a modell legújabb generációját bemutató tanulmányt, amit a vezetési élmény és a kapcsolódó technológiák szemléltetésére fejlesztettek ki. A jármű izgalmas elegye a legendás Toyota Crown 1955-ig visszanyúló hagyományainak és mindazon innovációnak, amit egy mobil társadalom új nemzedéke vár el a modelltől.

Toyota_Century_3

A Crown tanulmányautó legfontosabb jellemzői:

1. A Toyota egyik alapelve, a “Vezetés Öröme” jegyében kialakított vezetési élmény

Annak érdekében, hogy a vásárlók a jövő mobil társadalmában is kiélvezhessék a vezetés örömét, a TMC teljesen újratervezte a Crown modellt, és a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemezre épített autót alapos tesztelésnek vezette alá a németországi Nürburgringen. Az élvezetes irányíthatóság biztosítása mellett a mérnökök arra törekedtek, hogy a Crown kis és nagy sebesség mellett, tükörsima és rossz minőségű aszfalton egyaránt kiváló menetstabilitást kínáljon, a vezető pedig minden pillanatban magabiztosan uralja az autót – méghozzá könnyedén és önfeledten, így az innovatív fejlesztések és a kapcsolódó technológiák előnyei szinte észrevétlenül érvényesülhetnek.

Toyota_Century_4

2. A ‘dolgok internetének’ (IoT) hasznosítása az adatkommunikációs modulok (DCM) alkalmazásával

A Toyota azt reméli, hogy vásárlói számára új értéket teremthet a Toyota-járművekbe épített DCM-ekből származó big data adatfolyam révén. A Crown tanulmányautó sorozatgyártású változatába már alapfelszereltségként kerül majd be a DCM.

Toyota_Century_1

3. Az “egyetlen autó biztonsága” elvtől az “egész város biztonsága” jövőképig

A Toyota fejlett technológiái nem csupán olyasmikre vonatkoznak, mint az automatikus fékezés, hanem például a kapcsolódó technológiákra is, amelyek – azáltal, hogy az autók megosztják egymással a közlekedési információkat – az egész társadalom számára biztonságosabbá tehetik a közlekedést. A Toyota számos ilyen témájú kísérletnek aktív résztvevője, hogy már e korai szakaszban is támogassa a kapcsolódási technológiák kifejlesztését.

Toyota_Century_6

4. Új szolgáltatás: a vezetés élményének javítása a ‘big data’ adatfolyammal

A mobilitási szolgáltató platform alkalmazásával a Toyota arra törekszik, hogy hozzájáruljon a társadalmi problémák megoldásához – például azzal, hogy a közlekedési dugókról szóló adatok megosztásával mérsékli a nagyvárosi utcák túlzsúfoltságát. A technológia emellett abban is hasznos lehet, hogy a DCM-ből származó járműadatok alapján a távolból is diagnosztizálhatók az autó esetleges problémái vagy az időszakos átvizsgálás időszerűsége. A telefonos ügyfélszolgálat gyors és megfelelő segítséget nyújt, ami megnyugtató és biztonságos érzés a vásárlók számára. A Toyota célja, hogy olyan autókat kínáljon, amelyeknek vezetése és birtoklása továbbra is lenyűgöző élményt jelent, és azt reméli, hogy a kapcsolódó és távdiagnosztikai technológia, valamint az új mobilitási szolgáltatás bevezetése izgalmas evolúciót indít majd el az autózás világában. A Crown tanulmányautó sorozatgyártású változata a tervek szerint 2018 nyara körül jelenik meg a márkakereskedésekben.

Toyota_Century_7

Crown tanulmány (általános műszaki adatok)

Név

Hossz.

(mm)

Szél.

(mm)

Mag.

(mm)

Tengelytávolság

(mm)

Ülések száma

Crown Concept

4.910

1.800

1.455

2.920

5

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?