Az i30 N fejlesztésekor a cél az volt, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. A Hyundai a vezetési élményt méri elsősorban: a sofőr percenkénti szívverése (BPM) számít, utána jön csak a percenkénti fordulatszám (RPM) és más műszaki paraméterek. Tartósság és teljesítmény a versenypályán – az i30 N fejlesztési folyamatának két kulcsfontosságú eleme. A világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás versenyén a Nürburgringen, 10 ezer megtett km után bebizonyosodott, hogy a Hyundai nagy teljesítményű autója alkalmas a versenypályára is, és maximálisan megbízható a közutakon is. A járművezető preferenciái és az útviszonyok szerint állíthatók be az autó nagy teljesítményhez kapcsolódó funkciói, így biztosítva a kiegyensúlyozott vezetési stílust és kényelmes napi használatot minden vezetési körülményben.
„Az i30 N fontos lépést jelent márkánk értékének megerősítése érdekében, érzelmekkel és kiemelkedő teljesítménnyel gazdagítva azt”, nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő és tesztelő részlegének ügyvezető alelnöke. „Ez az autó arra született, hogy mindenki számára magával ragadó vezetési élmény nyújtson. Úgy terveztük, hogy a tulajdonosa büszke és boldog legyen nagy teljesítményű autója volánja mögött."
„Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor alapvető modellje Európában,” mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az i30-ast egy új népautónak szánjuk. Nem csak egy egyszerű autótípus, hanem egy egész modellcsalád, ami egy következetes, időtálló formaterv által összefogott, négy különféle karosszéria típusból áll.