DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Már árulják a BMW M4 GT4-et

A bajor prémiumgyártó színeiben rajthoz álló privát csapatok vadonatúj versenyautóját Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója mutatta be a Nürburgring boxutcájában megrendezett exkluzív rendezvényen. Az újdonság 169 000 eurós indulóáron már megrendelhető.

A május 27-én elrajtoló nürburgringi 24-órás megmérettetés helyszíni felkészülése közben megrendezett exkluzív média- és ügyfélrendezvényen a BMW Motorsport bejelentette, hogy kezdetét veszi a bajor prémiumgyártó színeiben versenyző privát csapatok számára kifejlesztett BMW M4 GT4 versenyautó értékesítése. A BMW Motorsport legújabb versenyautója az elmúlt hónapokban több mint 20 000 tesztkilométert teljesített, hosszú napokat töltött a szélcsatornában és a legváltozatosabb időjárási körülmények közepette bizonyított. Átfogó versenycsomagjának köszönhetően a 169 000 eurós indulóártól elérhető BMW M4 GT4 mindenféle módosítás nélkül rajtvonalhoz állítható a GT4 versenyosztály futamain.

P90260914_highRes_nuerburgring-ger-24t_resize



„Egy vadonatúj autó világpremierjét bejelenteni még sok év után is magával ragadó érzés” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a Nürburgring boxutcájában megrendezett exkluzív eseményen. „Az értékesítés elindításával a BMW M4 GT4 versenyautó fejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezik, és már alig várjuk, hogy a technika 2018-tól sikert sikerre halmozzon. A BMW M4 GT4 képében egy kifinomult, rendkívül megbízható versenyautót adunk ügyfeleink kezébe, hiszen a BMW Motorsport több évtizednyi tapasztalatát és szakértelmét a BMW M4 Coupé stabil műszaki alapjain alkalmaztuk, a technológia tartósságát, költséghatékonyságát és könnyed fenntarthatóságát helyezve a középpontba” – tette hozzá Jens Marquardt.

P90260918_highRes_nuerburgring-ger-24t_resize

A tervezőmérnökök ehhez a BMW M4 Coupé sorozatgyártásban bizonyított technológiáját a BMW M6 GT3 versenyautó innovatív megoldásaival egyesítették. Az erőforrás, a váltó és a motorvezérlő elektronika a BMW M4 Coupé öröksége (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km), míg a szénszálból készült motorháztető a BMW M4 GTS modellről érkezik (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km). A BMW M4 GT4 versenyautó ezen felül szénszálból készült ajtókat, első koptatókat és hátsó légterelő szárnyat kapott, a BMW M4 Coupé gyári kipufogórendszerét pedig motorsport-specifikus alkatrészre cserélték. Az ülés, a fékrendszer és a pedálsor a privát kategória etalon versenyautójából, a BMW M6 GT3 modellből érkezett. Az utasteret minden tekintetben a pilóta kényelmi szempontjai szerint alakították ki, a volán mögött ülve így minden a vezetés élményéről szól.

P90260916_highRes_nuerburgring-ger-24t_resize

A motorvezérlő szoftver megírásakor a BMW mérnökei új irányba indultak el: a BMW M4 GT4 a BMW Motorsport első olyan versenyautója, amelyet innovatív teljesítménykapcsolóval szereltek fel, az eltérő motorkarakterisztikák így előre beprogramozhatók és elmenthetők. A GT versenysorozatokat felügyelő SRO Motorsports Group által is jóváhagyott rendszernek köszönhetően a BMW Motorsport ügyfelei gyorsan és könnyedén tudnak alkalmazkodni az egyes versenyszituációk eltérő teljesítmény-követelményeihez.

P90260917_highRes_nuerburgring-ger-24t_resize

Közönségpremier a nürburgringi 24-óráson

Az utóbbi hónapokban a BMW számos tesztpilótája, fiatal tehetsége és privát versenyzője tesztelte a BMW M4 GT4 motorsport-technológiáját, más-más versenypályán, eltérő gumiabroncsokkal és változó időjárási körülmények között. Az intenzív tesztidőszak célja az volt, hogy a vadonatúj fejlesztésű versenyautó technológiáját, így például a digitális menetstabilizáló rendszert (DSC) és a blokkolásgátlót (ABS) a mérnökök minél részletesebben a GT4 versenyosztály követelményeihez igazíthassák. Az autó nem csupán a dubai 24-órás megmérettetésen, de a világ legkeményebb versenypályájaként ismert Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is bizonyította megbízhatóságát és agilis menetteljesítményét.

A BMW M4 GT4 versenyautó a május 27-én elrajtoló nürburgringi 24-órás megbízhatósági megmérettetésen tartja nyilvános versenypályás premierjét, amely az átfogó finomhangolási folyamat újabb állomása lesz: a volán mögött a BMW versenyzője és gyári tesztpilótája, Dirk Adorf, a tehetséggondozó BMW Motorsport Junior Program egyik felfedezettje, Ricky Collard, a BMW M GmbH tesztpilótája és tervezőmérnöke, Jörg Weidinger, valamint Jethro Bovingdon brit autós újságíró foglal majd helyet, hogy a huszonnégy órán át tartó futam újabb értékes információkkal gazdagítsa a BMW M4 GT4 versenyautó fejlesztőit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: