DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Egyéb

Egy kis vagányság: Suzuki Ignis 1,2 Dualjet GL

Az új Suzuki Ignis egész más járgány, mint az elődje, a 2017-ben piacra kerülő modell már az életstílus autók között verseng a vevőkért. Jók az esélyei.

Egy nálunk gazdaságilag erősebb társadalomban úgy néz ki az új Ignis vásárlása, hogy az érettségire készülő lány vagy a fiatal pár nézegeti a stílusos, egyénre szabható, olcsón fenntartható, biztonságos és modern kisautókat. Ekkor botlanak bele az Ignisbe, amely 14 színben kapható, ráadásul elérhető nála a kétszínű fényezés és a pár éve nagyon előtérbe került egyénre szabhatóság is. A neten utána néznek, a szalonba bemennek és a hölgy biztos szerelmes lesz a mackó képű, aranyos kisautóba. Ezután leadják a szülőknek a megrendelést, akik boldogok, mert 4x4-es hajtással is elérhető az Ignis, tehát Svájcban vagy más hegyesebb, havasabb vidéken is nyerő a Suzuki újdonsága. Ráadásul néhány kiegészítővel, még terepjárósabbra lehet változtatni a külsejét, tehát teljesen trendi az autó.



A fent leírt jelenet felénk ritkán fog lejátszódni, de azért előfordulhat. Az Ignis célközönsége a nem hétköznapi, dögös kiskocsira vágyókat célozza meg, itthon, idén ezer Ignis eladása a kitűzött cél.

Az Ignis hozza a gyakorlatban is azt, amit a műszaki adatokból ki lehet olvasni: pörgős négyhengeres került az orrába, ami 110 km/órás tempónál 2900-et forog, a hivatalos autópálya tempónál viszont már 3500 körül pörög a motor. Ekkor a motorhang mellett a szélzaj is megjelenik, aminek legfőbb a forrása a tükrök. A 170 km/órás végsebesség, és az elég lanyha gyorsulás 100 fölött, ötödik fokozatban, mutatja, hogy nem ez lesz az ideális utazó autó, Nyugat-Európa gyors bejárására.

Az Ignis terepe a város, a teszt útvonalon forgolódtunk vele Etyek szűk utcáiban, ekkor nagyon jól jött a 9,4 méteres fordulókör. A dobozszerű kialakítás és a 3,7 méteres hossz nem csak a könnyű manőverezésben segített, elöl-hátul jól elférnek még a 190 centi magasak és kalapot viselő hölgyek is. Plusz pont, hogy a négyüléses kialakításban a hátsóülések külön-külön, 16,5 centit csúsztathatók. Hátul a lábtér is elegendő, jól lehet előre is látni, mert az ülőlap, magasabban helyezkedik el, mint az első üléseké. A teljesen műanyag burkolatú hátsó ajtóban, félliteres palacknak van csak hely.

Az autó az Suzuki új padlólemezére épül, ettől szilárd és könnyű (az alapváltozat 810 kilós!), ez mellett jó a töréstesztje is. Másik aktuális dolog, hogy az elérhető vezetési segédek és a szórakoztató rendszer is igazodik a 2017-es trendekhez.

Az utastér eredeti kinézetéhez hozzájárulnak a karosszéria színére fényezett betétek, a műszerfal és az ajtó borítások kétszínűsége. Ez az olasz autókra jellemző jó kinézet folytatódik kívül is, amit feldobnak a régebbi Suzukiról átvett elemek, például a C oszlopon lévő három csík. A tervezés egyediségét és ízlésességét látva, nehezen érthető a ránc felvarrt SX4-Scross orra például, amely ugyan annak cégnek tervezői rajzoltak. (Mihez tartás végett, a szerző befogadó természet, mert nagy kedvence a Fiat Multipla.)

Mivel kisautó kategóriában játszik az Ignis, fontos tudni, hogy a belső burkolatok a Suzukinál megszokott kemény, kopogós, de rendkívül tartós műanyagok. A mi általunk próbált autóba becsúszott egy kis baki, mert a kocsi színére fényezett középkonzol 2-3 centit mozgott jobbra-balra. Kiderült ez csak nálunk volt így, más autókban stabilan állt, amúgy zörgésmentes és csendes volt az utastér.

Hossz/szél./ rag.: 3700/1690/1595 mm

Motor: 1242 cm3, 90 LE/6000, 120 Nm/4400

Gyorsulás (0-100 km/h): 12,2 s

Ár: 4 140 000 Ft (Alapár: 3 750 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: