DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Menetpróba - Suzuki Baleno 1.0 Turbo GLX MT

Már elérhető a kereskedésekben az indiai importból származó Baleno, amely azoknak szól, akik a Swiftnél valamivel nagyobb személyautóban gondolkodnak. Két érv az újdonság mellett: megjelent az egyliteres turbómotor és a legkönnyebb változat 865 kilós.

Ez a 865 kiló teljesen más, mint a 15 évvel ezelőtti 865 kiló, ugyanis a Baleno már az új padlólemezre épül, amely elég sok nagy és ultra nagy szilárdságú acélt tartalmaz. A kí- nálat legnehezebb darabja 980 kilót nyom a mérlegen. A régebbi fejlesztésű konkurensek bajban vannak, mert az újdonság száz kilóval könnyebb náluk, de ez esetenként elérheti a kétszázat is... A könnyűség a fogyasztásban, a vezethetőségben és a törésteszt jó eredményeiben mutatkozik meg. Két benzinmotorral és a fogyasztás csökkentésére kihegyezett, lágy hibriddel érhető el az újdonság.

menetproba-suzuki-baleno-1



A hazai bemutatón a háromhengeres kivitelt sikerült vezetni, ami 110 lóerőt és 170 Nm-t teljesített. Az új motornál alkalmazták a közvetlen befecskendezést és a turbófeltöltést, ez a valóságban kb. háromezres fordulattól remekül húzó, négyezertől pedig mélyülő hangú erőművet jelent. A friss konstrukció illik a könnyű karosszériához, a végeredménye a párosításnak: agilis, jól irá- nyítható kiskocsi. Az alaposan megforgatott motor hangja extra élénkséget visz a vezetésbe, ezért a 11,4 másodperces százra gyorsulás rövidebbnek tűnik. Az ötsebességes váltó elfogadható hosszúságú úton jár, a kapcsolási érzete lehetne egy kicsit határozottabb. Az utastér hozza a márkánál megszokott jegyeket: kemény műanyagokból épült, amelyek rendkívül tartósak és zörgésmentesek. A műszerfal teteje első pillantásra puhának tűnik, de a tapintása nem az, itt is alkalmazták a Vitarákból és más modellekből ismerős érintőképernyőt. A középkonzol és a műszerfal japánosan egyszerű kivitelű.

menetproba-suzuki-baleno-2

Az utastérben és a csomagtartóban észlelhető a Swiftnél 9 centivel hosszabb tengelytáv. A második üléssorban nagyon tágas a lábtér, jól el lehet férni, a kényelem témáját a kiválóan hangolt, kényelmes rugózással zárjuk. A csomagtartó 355 literes mérete a Golf osztályban is elfogadható lenne. A Baleno ezzel a motorral nem lesz tömegcikk itthon, mert csak a legmagasabb GLX felszereltséggel párosítható. A pörgős 1,2 motorral viszont a hivatalos listaárnál olcsóbban elvihető autó már jó alternatíva azoknak, akik kisautóban gondolkodnak.

menetproba-suzuki-baleno-3

MŰSZAKI ADATOK

Hossz/szél./mag.: 3995/1745/1470 mm

Motor: 998 cm3 , 110 LE/5500, 170 Nm/2500/3500

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s

Ár: 5 380 0000 Ft (alapár: 3 690 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: