DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Touran: Precízen kidolgozott formák, még dinamikusabb arányok

A Volkswagen Személyautók és a Volkswagen Haszonjárművek közösen a világ legszélesebb és legvonzóbb egyterű-kínálatával szolgál. A wolfsburgi személyautó-márka palettáján a Golf Sportsvan, a Touran és a Sharan, míg a hannoveri haszonjármű-gyártóén a Caddy és a Multivan sorakozik.

Az öt modellsorozat piaci pozícionálását tekintve harmonikusan egészíti ki egymást, különösen széles alkalmazási területet fedve le. Az egyterűek e bőséges kínálata emellett az egyik legfrissebb is a piacon: a Golf Sportsvan csupán 2014-ben tartotta premierjét, a másik négy sorozat új generációja pedig éppen most mutatkozik be.

db2015au01101_large_resize



A Caddy és a Sharan közé pozícionált Touran legújabb nemzedéke 4527 milliméter, azaz elődjéhez viszonyítva 130 milliméterrel megnövelt hosszúsággal érkezik. Ezzel együtt a kategóriájában kínált legnagyobb csomagtér ellenére is kimondottan kompakt egyterű marad, amely innovatív konstrukciós okokra vezethető vissza:

Az MQB optimális helykihasználást tesz lehetővé – A forgalomban elfoglalt lehető legkisebb alapterület lehető legjobb kihasználása, illetve a menet közben és manőverezéskor ehhez kapcsolódó összes előnyös tulajdonság mögött az innovatív Moduláris keresztmotoros platform (MQB) áll. Az MQB kínálta lehetőségek eredményeképpen az autó hosszúságának növekménye túlnyomórészt a tengelytávban jelent meg, amely immár 2791 milliméter, azaz 113 milliméterrel hosszabb az előd modellénél. A megnyújtott tengelytáv pedig közvetlenül az utastér hasznos hosszúságának bővülésében érzékelhető. Az új Touran horganyzott karosszériájának szélessége 1814 (plusz 41 mm, külső visszapillantó tükrök nélkül), míg magassága 1628 milliméter (mínusz 6 mm, tetősínek nélkül). Megnövelt hosszúsága és szélessége, illetve mérsékelt magassága jól érzékelhetően dinamikusabb arányokkal ruházza fel az új Touran sorozat tagjait, s kiváló lehetőségeket teremtett a formatervezők kreativitása számára.

A karosszéria formavilága – A Touran teljes egészében átdolgozott formákkal érkezik a piacra. Újszerű, erőteljes és precíz vonalvezetése elődje visszafogott és letisztult sziluettjét idézi, ám dizájnkoncepciója emellett jelentős fejlesztésen esett át, részben teljesen újjáalkották a formatervezők. Mindemellett azonban – az új Multivan modellekhez hasonlóan – jellegzetes alapvető stílusának megőrzésével vált karakteresebbé. Olyan eredeti stílusról van szó, amely az oldalablakok hosszú sávja és a precíz vonalak révén semmi mással össze nem téveszthető módon vált könnyedebbé és sportosabbá. A Volkswagen tervezői ezzel párhuzamosan a Touran aerodinamikai tulajdonságait is javították, légellenállási együtthatója (cw) pedig 0,296-re csökkent, ami az egyterűek körében különösen jó eredménynek számít.

touran_atlantic_blue_037_k_resize

Orrkialakítás – A Touran „arca”, azaz eleje, markáns részleteivel újszerű, semmi mással össze nem téveszthető egyéniséget sugároz. Hangsúlyosan vízszintes elrendezésű motívumai pontosan tagolják az orr struktúráját, vizuálisan még jobban kiemelve az autó szélességét. Minden vonal egymással logikus és harmonikus összhangban fut. A hűtőrács keresztirányú lamellái egészen a fényszórókig ívelve alkotnak zárt, formailag egységes motívumot. A fényszórók jóval karcsúbbak, mint az előd modellen és hangsúlyosan háromdimenziós kialakítást kaptak, miközben az autó eleje és oldalai közötti harmonikus átmenet meghatározó elemei is egyben. A Touran emellett a Volkswagen első egyterűje, amely extrafelszerelésként LED-fényszórókkal is rendelhető. Összességében kifinomult és igényesen kidolgozott részletek sokasága jellemzi az új Touran megjelenését. Elöl ilyen megoldás például a keskeny alsó légbeömlő nyílás, amely vizuálisan szintén a Touran szélességét és alacsony tömegközéppontját emeli ki.

Farkialakítás – Körbefutó karaktervonala logikus és harmonikus módon integrálja az új Touran hátuljának karakteres formáját a teljes jármű összhatásába. A Volkswagen embléma magasságában egy további vonal fut, amely a hátsó lámpatestekben (extrafelszerelésként LED-technikájú kivitelben) folytatódik, s egyfajta aerodinamikus légterelő peremet alkot. A rendszámtábla számára kialakított, fordított trapéz alakzatban lefelé húzódó felület és az autó oldalaiba jócskán benyúló hátsó lámpák még jobban kiemelik a far szélességét és tetszetős vonalvezetését. A karcsú hátsó lámpatestek szintén harmonikusan simulnak a hátsó vonalakba, világítási képüket pedig új fejlesztésű, az adott szegmensre specifikus grafika jellemzi. A mélyre és messze oldalra kihelyezett fényvisszaverők még tovább süllyesztik a vizuális súlypontot, a stílusos lezárásról pedig fekete diffúzorelem gondoskodik.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: