DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Egyéb

Ikerturbó a 4.5 literes helyett a Ferrarikban

A Ferrari háza táján zajlik az élet, Luca di Montezemolo éppen leköszönőben van a márka éléről, de a fejlesztések persze nem állhatnak le. Az olaszok jelenleg éppen a 142M kódnevű sportkocsin dolgoznak. 142 munkanéven a jelenlegi 458-ast fejlesztették, az M betű tehát ebben az esetben a Modified (módosított) rövidítése lehet: tavasszal érkezhet meg a 458 utóda.

 

7005409_71e8493ece8fc5dc4480b10c1e55cd84_wm



Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy a kedvezőbb kínai vámok miatt csökkentik a hengerűrtartalmat: az eddigi 4,5 liter helyett négy liter alatti lesz a V8-as. A teljesítményből viszont nem akarnak alább adni, így két turbót is beépíthetnek. A cél, hogy kicsivel a McLaren 650S fölé lőjék be a szintet. Míg a 458-asok közül eddig a Speciale volt a legerősebb a maga 605 lóerejével, addig az új modell 670 körül tudhat.

Egyes források szerint nemcsak a motoron faragnak a ferrarisok. Nem elképzelhetetlen az sem, hogy vadonatúj fejlesztésű váltó is kerül a 458 utódába: ez akár a korábbihoz képest más áttételezést is jelenthet, de az sem kizárt, hogy a sebességfokozatok száma nő meg hétről nyolcra.

Azt egyelőre nem tudni, hogy az autó formaterve mennyiben tér majd el a mostani 458-asétól, az viszont biztos, hogy a Centro Stile Ferrarinál, tehát a Ferrari saját dizájnrészlegénél készül. A hírek szerint az újdonságot már tavasszal, a Genfi Autószalonon megmutatják a nagyközönségnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: